عدم استاندارد و ایمنی جاده ملاسرا به شفت

0 370

«محمد مهدی افتخاری» نماینده مردم فومن و شفت درمجلس گفت: جاده ملاسرا ـ شفت از استانداردهای لازم برای تردد مردم برخوردار نیست و سالانه حوادث رانندگی بسیار زیادی در آن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: نبود روشنایی مناسب و خط‌کشی نامرغوب از مشکلات جاده ملاسرا – شفت است.  از مسئولان وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم برای استانداردسازی این جاده بسیار خطرناک به اقدامات خود کمی سرعت ببخشند تا جان مردم بیش از این‌ها به خطر نیا‌فتد.  تا کنون پیگیری های زیادی برای تکمیل این پروژه از وزارت راه و شهرسازی انجام شده اما نتیجه قابل قبولی شاهد نبودیم.

افتخاری با اشاره به اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی این پروژه افزود: مردم گله‌های بسیار ‌زیادی در مورد نحوه اجرای این پروژه دارند و معتقدند  کارشناسی لازم برای حریم ۱۲ و نیم متری این جاده  از سوی وزرات راه وشهرسازی در نظر گرفته نشده است.

مطالعات مرحله اول راه ارتباطی ملاسرا، شفت، زنجان از سال ۱۳۸۶ به‌منظور بررسی امکان اتصال دو استان گیلان و زنجان دردستور کار وزرات راه و شهرسازی قرار گرفت. با بهره‌برداری از این مسیر، ۱۵۰ کیلومتر ازمسافت گیلان به زنجان کوتاه شده و از بار ترافیکی مسیر رشت، قزوین نیز کاسته می‌شود. این پروژه دردو فاز ملاسرا- شفت ۱۳ کیلومتر و فاز دوم مسیر شفت، زنجان ۹۰ کیلومتر پیش بینی شده است. ۶۰ کیلومتر از مسیر فاز دوم در شهرستان شفت واقع شده است که به دلیل ملاحظات زیست محیطی در منطقه سیاهمزگی شفت ، اجرایی شدن آن با کندی مواجه شده است.

به گفته مدیر کل وقت اداره راه وشهرسازی استان  تا سال گذشته  در حدود ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از منابع ملی به این پروژه اختصاص پیدا کرد که تا سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار برای آن از سوی مدیریت و برنامه بودجه استان  تخصیص پیدا کرد.

پیش ازاین نیز نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی  گفته بود: موانع زیست‌محیطی محور شفت، زنجان با بهره‌گیری از تونل و سازه‌های نوین قابل‌حل است. در حال حاضر بلاتکلیفی در ایجاد محور ملاسرا، شفت، زنجان سبب بی‌اعتمادی مردم شده است.

محمدمهدی افتخاری با اشاره به اینکه در کنار پیشرفت پروژه اصلی محور ملاسرا، شفت، زنجان، بازگشایی راه دسترسی فرعی با بهره‌گیری از امکانات استانی کمک شایانی به دامداران منطقه خواهد کرد افزود: بازگشایی این راه فرعی از مطالبات مردم شهرستان بوده که با مساعدت دستگاه‌های ذی‌ربط ممکن است.

وی با بیان اینکه این راه ارتباطی می‌تواند در بهبود کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دو استان مؤثر باشد گفت: راه‌های دسترسی فرعی با بهره‌گیری از امکانات استانی قابل‌بازگشایی بوده و این اراده و اهتمام نیز در شهرستان شفت وجود دارد.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری نمایندگان برای اعتبار اجرای این پروژه  بیان کرد: این جاده می‌تواند سبب بهبود وضعیت تولید و اشتغال پایدار در شهرستان شفت و استان گیلان شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.