لطفا شماره تلفن افرادی را که حیوان خانگی دارند، بفرستید!

سگ‌گردانی در رشت، از جنجال تا واقعیت

0 557

وحیده اسماعیلی-امیرحسین کریمی/

از دیروز نامه‌ای در بسیاری از رسانه‌های استانی منتشر شد که خبر از اقدام رییس شبکه‌ی دامپزشکی شهرستان رشت برای دریافت شماره دارندگان حیوانات خانگی می‌داد.
در این نامه که به نظر می‌رسد خطاب به یکی از درمانگاه‌های دامپزشکی رشت نوشته شده است، طاهره شهیدی، رییس شبکه‌ی دامپزشکی از مدیریت یکی از درمانگاه‌ها خواسته است تا بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت، شماره تلفن افرادی را که برای مداوای حیواناتشان به آن مرکز مراجعه می‌کنند در اختیار او قرار دهند.
این نامه که به نظر نمی‌آید جعلی باشد، به تاریخ ۱۱ آبان ۹۹ نوشته شده است و دارای سربرگ، شماره نامه و امضای رییس شبکه دامپزشکی رشت است.

جنجال بر سر حق گرداندن حیوانات خانگی در شهر از جایی شروع شد که میان دو شهروند در پارک کشاورز رشت بر سر این موضوع درگیری رخ داد. پس از آن اتفاق سپاه مرکزی ناحیه رشت از دستگیری شهروندی خبر داد که در برابر شهروند دیگری که در این اتفاق خود را آمر به معروف معرفی کرده، ایستادگی کرده بود.

چند روز پس از این اتفاق زینب فلکدوست رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز رشت در نامه‌ای به تمام شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود از دستور دادگستری گیلان مبنی بر ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌های رشت خبر داد و نوشت: هرگونه خطا در اجرای این مصوبه متوجه‌ی شرکت مربوطه خواهد بود.

این موضوع به همین جا محدود نماند و در ادامه‌ی جنجال‌هایش محمدرضا احمدی سنگری، نماینده رشت در مجلس نیز به این موضوع ورود کرد و گفت: اگر مجموعه‌ی وزارت کشور نتواند از نیروهای خود برای کنترل ولنگاری‌های اجتماعی استفاده کند ما از نیروی بسیج برای مقابله با این ناهنجاری‌ها استفاده خواهیم کرد. احمدی همچنین با اشاره به حادثه‌ی پارک کشاورز، شهروند آمر معروف را ستایش و اعتراض شهروند دیگر را محکوم کرد.
پیش از این نیز آیت‌الله رسول فلاحتی، اما جمعه‌ی رشت سگ‌گردانی را در کنار بی‌حجابی در رشت محکوم کرده و آن‌ها را آسیب‌زا خوانده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.