ضرورت سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب

خواسته‌ی شهروندان و بی‌توجهی رانندگان تاکسی رشت؛

0 404

حدود ده روز از درخواست فرمانداررشت درباره‌ی ممنوعیت سوارکردن بیش از دو نفر در قسمت صندلی عقب تاکسی‌ها در رشت می‌گذرد. خواسته ای که با توجه به شیوع موج سوم کرونا و افزایش مبتلایان به این بیماری تاکنون مورد بی اعتنایی رانندگان تاکسی قرار گرفته است. هرچند که پیش از این نیز طبق اعلام سازمان حمل ونقل وبار و مسافر شهرداری قرار بود، این طرح در بهارگذشته توسط رانندگان تاکسی رشت اجرا شود اما درهمان مقطع نیز مورد بی توجهی رانندگان قرار گرفت.

مشاهدات میدانی خبرنگار مرور و تماس برخی شهروندان حاکی از بی اعتنایی رانندگان تاکسی رشت به این مصوبه است. چنانچه «امیر طالبی» رییس پلیس راهور گیلان نیز به مرور گفت: تاکنون چنین مصوبه ای مبنی برممنوعیت سوار کردن دو نفر درصندلی عقب تاکسی های رشت به پلیس راهورنرسیده و این نیرو در جهت اجرایی شدن آن اقدامی انجام نداده است.

وی تاکید کرد: پلیس راهوردر صورت مشاهده‌ی موارد، موظف به جریمه‌ی رانندگان نیست و هر اقدامی دراین رابطه نیازمند مصوبه‌ی ستاد کرونای استان است.

اما از سوی دیگر شنیده ها از تعیین شروطی توسط رانندگان تاکسی رشت برای اجرایی شدنن این خواسته‌ی فرماندار خبر می‌دهند. رانندگان تاکسی خواستار جلوگیری از فعالیت سواری های شخصی و نظارت پلیس راهور بر ایستگاههای تاکسی سطح شهرهستند. دراین صورت آماده همکاری خواهند بود.

درهمین رابطه از«محمد نوری هریس» مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت بیشتر جویا شدیم. وی با تایید این موضوع به مرور گفت: درماههای گذشته نیز سازمان حمل ونقل و بار و مسافر شهرداری، خواستار اجرایی شدن این طرح شده بود اما مورد موافقت رانندگان تاکسی رشت قرار نگرفت.

وی افزود: در جلساتی که با معتمدین خطوط تاکسیرانی رشت داشتیم آنان خواستند از فعالیت رانندگان شخصی و فاقد کارت اشتغال دراطراف ایستگاههای تاکسی جلوگیری شود و در این صورت در سوار کردن دو مسافر درعقب تاکسی همکاری می‌کنند. از این رو درآخرین جلسه ای که با حضور پلیس راهور داشتیم مقرر شده مامورین راهور رشت در ایستگاههای تاکسی مستقر شده و از مسافر کشی خودروهای شخصی ممانعت کنند. این طرح از روز گذشته در رشت اجرایی شده است. تا پایان آبان نیز در نشستی مشترک با کارشناسان پلیس راهور نقاط قوت و ضعف این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

هریس وعده داد تا پایان هفته شاهد همکاری رانندگان تاکسی رشت در اجرای این طرح هستیم. چون تاکسیرانی به قول خود به رانندگان عمل کرده است. درغیر این صورت رانندگان متخلف منتظر جریمه‌ی نقدی و باطل شدن کارت اشتغال خود باشند.

گفتنی است در سیستم حمل ونقل عمومی شهرستان رشت ، ۶ هزار تاکسی در ۶۲ خط تاکسیرانی ، ۳۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس فعالیت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.