هدف گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات در گیلان

0 338

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موفقیت استان در رشد صادرات و کسب درآمد ارزی افزون بر برنامه پیش بینی شده طی سال گذشته گفت: برای امسال  ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی هدف گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، « ارسلان زارع» در جلسه‌ی شورای گفت وگو و توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به تحقق هدف گذاری صادرات غیر نفتی سال گذشته در گیلان گفت: سال گذشته تا حجم ۵۰۰ میلیون دلار برای صادرات استان هدف گذاری شده بود که با کسب درآمد ۵۸۰ میلیون دلاری شاهد موفقیت چشمگیری در این بخش بودیم لذا این مهم باید در سالجاری تقویت و هدف گذاری ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی محقق شود.

وی افزود: در برخی تولیدات به ویژه محصولات کشاورزی با مازاد تولید مواجه هستیم این در حالیست که بسیاری از کشورهای شرق آسیا که وارد کننده‌ی مواد خام هستند، توانسته‌اند با ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد سرانه، در کسب درآمدهای صادراتی موفق باشند.

استاندار گیلان بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های موجود برای توسعه اقتصادی تأکید و با اشاره به اهمیت مراکز لجستیک، اتمام پروژه های نیمه تمام استان از جمله راه آهن رشت – انزلی ، پایانه ریلی، تکمیل اسکله‌های کاسپین و …  را در توسعه صادرات انکار نشدنی عنوان کرد.

وی به دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد تمامی موانع پیش روی صادرات را بردارند و ادامه داد: اگر اعتقاد داریم که مسیر جهش تولید از صادرات می گذرد، باید با هم افزایی هرچه بیشتر به صدور کالا به خصوص تولیدات استان کمک کنیم.

وی ادامه داد: به سبب شیوع ویروس کرونا برخی از مرزهای رسمی کشور تعطیلی شد اما بنادر گیلان همچنان فعال بود چنانکه افزایش حجم مبادلات تجاری را در این دو ماه شاهد بودیم. رشد وزنی صادرات در گمرک آستارا در اسفندماه سال ۱۳۹۸ و فروردین ماه امسال به ترتیب ۶۰ و ۳۷ درصد و رشد ارزش دلاری آن به ترتیب ۸۱ و ۲۷  درصد بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.