رشت نیازمند احداث زیر گذر میدان شهرداری

0 1,767

شهردار رشت از شروع مطالعات اجرای سه پروژه بزرگ عمرانی و پیگیری ۱۰ پروژه ملی در این شهر خبر داد و گفت:  بر اساس تفاهم ‌نامه اولیه‌ی بین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) مطالعات سه پروژه‌ی عمرانی در شهر رشت انجام می‌شود.

« ناصرحاج محمدی» این پروژه ها را شامل تقاطع میدان نیروی دریایی، زیرگذر میدان شهرداری و تقاطع میدان حضرت ولیعصر(عج) اعلام کرد و گفت: پس از اتمام مطالعات، پروژه‌ها برای اجرا اولویت بندی می‌شوند. همچنین قرارداد پروژه سرمایه گذاری اجرای پارکومتر منعقد شده و مراحل نهایی پروژه گل لند( مجتمع تفریحی پارک آبی) نیز در حال اتمام است.

اما در همین رابطه « احمد رمضانپور نرگسی» عضو شورای شهر رشت در جلسه‌ی این شورا خواستار استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در احیای زیرگذر میدان شهرداری  رشت شد.

رمضانپور گفت: با ایجاد زیر گذر شهرداری، گردشگری، توسعه اقتصادی و همچنین بازار رشت  احیا شده و از رکود خارج می شود. مردم ما نیز شادابی پیدا می‌کنند و این کار یعنی توسعه‌ی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری .

رمضانپور با تاکید به اینکه ما توان مالی بالایی نداریم افزود: کل اعتبارپروژه‌ی عمرانی ما دربودجه‌ی سال ۹۹ کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان است. لذا نمی توانیم پروژه ۵۰۰ میلیاردی را فقط در میدان فرزانه بدست بگیریم، اگر قرار باشد از ظرفیت قرارگاه خاتم استفاده کنیم بیائیم یک کار ماندگار انجام بدیم و آن احیای پیاده راه با احداث زیرگذر میدان شهرداری رشت باشد.

وی افزود: اگر قراراست یک پروژه در این شهر کلید بخورد احداث زیرگذر میدان شهرداری در اولویت کاری باشد. اگر کار را بخواهیم در حوزه تراموا انجام دهیم می دانیم که این هزینه نیست و بلکه درآمد و سرمایه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.