پسماند سراوان، زباله سوز و احیای تالاب انزلی

خواسته های زیست محیطی مردم رشت از رییس جمهور:

0 514

رییس شورای شهر حل معضل پسماند سراوان و تامین اعتبارات ویژه جهت راه‌اندازی و توسعه زباله سوز را نیازمند نگاه ویژه هیات دولت در سفر به گیلان اعلام کرد.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای شهر رشت در بیست و سومین جلسه علنی شورا با اشاره به سفر رییس جمهور و هیأت دولت به شهر رشت و گیلان گفت: و از مدیران عالی دولت در گیلان تقاضا داریم لایه‌های پنهان مشکلات شهر رشت و گیلان را به خوبی به اطلاع رییس جمهور برسانند.

کارگرنیا دفنگاه زباله سراوان به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم رشت دانست  وگفت: از شیرآبه‌های ناشی از سراوان آسیب شدیدی به محیط زیست وارد شده است و متأسفانه شهر رشت همچنان در موضوع احداث زباله سوز در مرحله تامین اعتبار قرار دارد . امید داریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات دولتی هر چه سریعتر شاهد احداث زباله سوز سراوان باشیم.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به منظور ساماندهی و رودخانه رشت تصریح کرد: در سفر گذشته هیأت دولت به گیلان اعتباری به منظور ساماندهی دو رودخانه رشت اختصاص پیدا کرد که متأسفانه به دلیل سو مدیریت‌ها به درستی هزینه نشد و در نهایت نیز اقدام مؤثری از این بابت مشاهده نمی‌شود.

 گفتنی است در همین رابطه امروز سرپرست جدید محیط زیست گیلان گفت: پسماند و احیای تالاب انزلی از مهمترین چالش های زیست محیطی استان به شمار می روند که نیاز به راهکارهای و اقدامات اساسی از سوی هیات دولت دارند.

«رضا زمانی» افزود: مهمترین چالش های زیست محیطی گیلان پسماند، احیای تالاب انزلی و فاضلاب های خانگی، شهری، روستایی، صنعتی، بهداشتی  و … است

وی با بیان اینکه یکی از مناطق بحرانی در خصوص مدیریت پسماند در استان سایت مرکز دفن سراوان است که روزانه ۱۰۰۰ تن زباله وارد محل دفن زباله سراوان می شود، تاکید کرد: شیرابه های سراوان و همچنین فاضلابهای خانگی شهر رشت از طریق دو رودخانه زرجوب و گوهرود در نهایت وارد تالاب انزلی شده و با کاهش کیفیت آب تالاب به همراه رسوبات وارده به تالاب یکی از عوامل اصلی تهدید و مرگ تالاب انزلی محسوب می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.