کمبود مصالح ساختمانی پروژه های عمرانی تالش را کند کرده است

0 362

تامین مصالح ساختمانی مهمترین چالش پروژه‌های عمرانی درحوزه‌ی راه و شهرسازی گیلان است. به گفته مسؤولان استان، رودخانه‌های گیلان دیگرجوابگوی تأمین مصالح پروژه‌های عمرانی نیستند و این کمبود، روند اجرای پروژه‌های عمرانی و راهداری استان را کند کرده است.

پروژه‌های عمرانی و راه سازی شهرستان تالش که در یکی دوسال اخیر با پیامدهای ناشی از وقوع سیلاب مواجه شده‌اند با چالش کمبود مصالح ساختمانی روبرو هستند. پروژه کمربندی تالش به طول ۱۱ کیلومتر که از اوایل دهه ۹۰ در این شهرستان آغاز شده و بازسازی و ترمیم راه‌ها و پل‌های ارتباطی مناطق سیل زده روستایی تالش درحال حاضر به دلیل کمبود مصالح ساختمانی روند کندی را طی می‌کنند.

درهمین رابطه «حسن محمدیاری» نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال درمجلس با اشاره به مشکل مردم این شهرستان‌ها در تأمین مصالح، خواستار صدو مجوز سنگ شکن‌ها برای تأمین مصالح مورد نیاز به افراد دارای صلاحیت شد.

حسن یاری با تأکید اینکه مصالح مورد نیاز این شهرستان‌ها از خلخال تامین می‌شود افزود: با توجه به جهش قیمت‌ها مردم در زمینه تهیه و تأمین مصالح با مشکل مواجه شده‌اند.در صورت امکان باید مجوز سنگ شکن به افراد واجد صلاحیت اعطا شود که دچار کمبود نشویم.

وی با تأکید بر اینکه باید بستر فعالیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی  فراهم شود، عنوان کرد: ما نیازمند نگاه ویژه‌ای در خصوص بندر تالش هستیم زیرا در این حوزه ۱۰۲ کیلومتر ساحل داریم اما از این نعمت بی بهره هستیم.

پیشتر«علی اوسط اکبری مقدم» معاون امورعمرانی استانداری گیلان در حاشیه بازدید از پروژه  خط راه آهن رشت ـ انزلی گفته بود: به دلیل کمبود مصالح رودخانه‌ای درگیلان، عمده مصالح طرح‌های بزرگ استان، از قزوین، زنجان و اردبیل تأمین می‌شود.

گفتنی است پروژه‌های محور پونل-ارده جان، آسفالت اسالم، آسفالت گیسم، و تقاطع اسالم از دیگر پروژه‌های راهی شهرستان تالش هستند. تاکنون از یکهزار و ۵۷ کیلومتر راه روستایی در تالش، ۱۳۶ کیلومتر آسفالت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.