اختصاص ۱۰۰ میلیارد اعتبار برای جبران خسارات سیل تالش

0 372

شهرستان تالش گیلان ازجمله مناطق سیل خیزاستان است که طی دوسال گذشته بارها در معرض طغیان رودخانه‌ها و سیلاب قرار داشت. مهمترین کانون سیل دراین شهرستان، رودخانه‌های کرگانرود، ناورود، رودخانه پیرهرات اسالم، هره دشت بخش کرگانرود و رودخانه حویق بودند. این طغیان‌ها هر ساله زیان‌های هنگفتی را متوجه زیرساختهای عمرانی، مسکن روستایی و بخش کشاورزی تالش می‌کند.

در حالیکه ماه‌های گذشته پس ازفروکش کردن سیلاب وعیان شدن میزان خسارتهای وارده به بخشهای مختلف«حسن محمد یاری» نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز خسارت ۲۵۰ میلیارد ریالی به شهرستان تالش، ازعدم تخصیص اعتبارات خسارت سیلاب انتقاد کرده بود، امروز وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد اعتبار به حوزه بحران مناطق غربی گیلان خبر داد.

نماینده مردم شهرستان تالش در مجلس از پیش‌بینی بودجه‌ای خاص در خصوص مدیریت بحران در مناطق حادثه‌خیز خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته ‌شده به مسئله بحران غرب گیلان مربوط به سال ۱۴۰۱ و به ‌صورت اوراق قرضه است که مقرر شد ۵۰ میلیارد تومان آن درخصوص بازسازی مناطق آسیب‌ دیده از سیل تالش تعلق گیرد.

حسن محمدیاری گفت: تا زمانی بودجه‌ای مشخص در خصوص مدیریت بحران مناطق حادثه‌خیز اختصاص پیدا نکند برای دریافت اعتبار مشکلاتی وجود دارد. به ‌طوری در آخرین سیل شهرستان تالش ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به این شهر وارد شد که متأسفانه نتوانستیم از منابع ملی برای جبران خسارات استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولین به تزریق اعتبارات ملی به شهرستان تالش در خصوص مدیریت بحران در حوادث طبیعی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده تنها راه رهایی و همچنین نجات شهرستان تالش از وقوع سیلاب و رانش تزریق اعتبارات ملی به این حوزه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.