گردشگری دریایی بین بنادر خزر راه اندازی می شود

ورود منطقه آزاد انزلی به ظرفیت مغفول مانده گردشگری ؛

0 244

معاون بندری و دریایی حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، از ایجاد اماکن گردشگری دریایی بین بنادر مناطق آزاد انزلی با سایر بنادر گیلان و دریای خزر خبر داد.

«امین افقی» با اشاره به ساخت اسکله تفریحی – گردشگری مارینا در بنادر کاسپین و انزلی گفت: به دنبال ایجاد گردشگری دریایی بین بنادر مناطق آزاد انزلی و گیلان (شامل آستارا، انزلی، کاسپین و چمخاله) و سپس بین بنادر ایرانی در خزر هستیم.

افقی با اشاره به معافیت‌ها و مزیت‌های قانونی و ایجاد زیرساخت‌های متنوع در منطقه آزاد انزلی به ایرنا اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به کانون فعال اقتصادی و گردشگری کشور تبدیل شده بطوریکه سال گذشته به دلیل جاذبه‌ها و زیرساخت‌های مختلف این منطقه میزبان ۱۰ میلیون گردشگر در فاز تجارت و گردشگری بود.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی به مقوله گردشگری دریایی توجه ویژه‌ای دارد، گفت: ساخت بزرگترین و مجهزترین ورزشگاه ساحلی کشور، احداث نخستین مرکز تفریحات دریایی زنان و مردان و نیز استخر ساحلی، شناورهای تفریحی، ارائه خدمات مختلف ورزش‌های آبی، ساحلی، دریایی مانند جت اسکی و پاراسل، شاتل و پاراگلایدر این امکان را به گردشگران می‌دهد تا ظرفیت‌های دریای خزر بهره‌مند شوند و فعال‌سازی هر چه بیشتر گردشگری دریایی به عنوان ظرفیت مغفول مانده در دریای خزر از اولویت‌های این سازمان است.

وی اضافه کرد: طبق توافق با بنادر روسیه و با توجه به کشتی که در کارخانه کشتی‌سازی در منطقه ویژه لوتوس با گنجایش ۲۹۰ مسافر و ارائه امکانات هتل پنج ستاره در حال ساخت است می‌توانیم خطوط گردشگری – دریایی بین بنادر ایرانی شمال کشور و کشورهای حاشیه خزر را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: منطقه آزادانزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور در نظر دارد ورزشهای آبی، ساحلی و دریایی را با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در ساحل این دریای زیبا وجود دارد، توسعه دهد.
گفتنی است؛ تنها بندر گردشگری گیلان در چمخاله لنگرود در دست ساخت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.