آغاز تزریق دوز دوم واکسن کرونا در گیلان

0 407

بعد ازچند هفته انتظار محموله جدید واکسن کرونا برای تزریق دوز دوم به افراد سالمند و گرووهای هدف به گیلان ارسال شد.

 فرایند کند واکسیناسیون عمومی کرونا درهفته‌های گذشته به ‌دلیل آنچه که از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور، بدعهدی کشورهای تولید کننده واکسن کرونا در ارسال محموله ها اعلام شد، بعد ازتعویق چند هفته ای ازسر گرفته می شود. دراین مدت سالمندان و گروه های هدفی که در انتظار دریافت تزریق دوز دوم واکسن خود بودند از به تعویق افتادن پی درپی واکسن دوز دوم خود ابراز نگرانی کردند. حال امروز معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان از آغاز تزریق دوز دوم واکسن کرونا به گروه های هدف در گیلان خبر داد.

«آبتین حیدرزاده» با اشاره به آغاز تزریق دوز دوم واکسن کرونا به گروه های هدف در استان گفت: واکسیناسیون در حال حاضر فقط برای افرادی که باید مرحله دوم را دریافت کنند، انجام می شود.

حیدرزاده با اشاره به ورود واکسن کرونا به استان گیلان، اضافه کرد: خوشبختانه تعدادی واکسن کرونا به استان گیلان تحویل داده شده که طی آن واکسیناسیون دوز دوم آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: با توجه به اینکه حضور این افراد باید به گونه‌ای باشد که تا عقب ماندگی جبران شود حضور برای تزریق واکسن کرونا تنها از طریق تماس مراکز بهداشت و ارسال پیامک انجام خواهد شد.

لذا از خانواده ها و افراد سالمند درخواست داریم برای دریافت دوز دوم واکسن منتظرارسال پیامک و تماس تلفنی باشند و به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه نکنند.

وی تاکید کرد دراین هفته تزریق واکسن دوز دوم افراد سالمند را به اتمام می رسانیم و از هفته آینده تزریق دوز دوم را به گروههای خاص شروع می‌کنیم. در حال حاضر نیز روزانه بین هزار و تا دو هزار نفر در رشت با تماس و پیامک علوم پزشکی آگاه می‌شوند.

حیدرزاده با بیان اینکه انتظار می‌رود تا پایان هفته موارد واکسیناسیون دُوز دوم واکسیناسیون انجام شود گفت: در حال حاضر در استان ۱۸۰ هزار گیلانی واکسینه شده‌اند که آمار مطلوبی است.

گفتنی است طبق آمار وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شده است که تاکنون ۴ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۹۵ هزار و ۵۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۱ دوز رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.