آغاز فرایند صدور پروانه ساختمانی در املاک نسقی

شهردار رشت خبر داد:

1 382

«سید امیرحسین علوی» شهردار رشت از شروع صدور پروانه ساختمانی برای اراضی نسقی خبر داد.

علوی در جلسه شورای اسلامی رشت با اشاره شروع فرآیند صدور پروانه ساختمانی برای اراضی نسقی توسط شهرداری‌های مناطق اظهار کرد: در این حوزه برای آن دسته از زمین‌هایی که مالکیت آن احراز شود و یا رأی قضایی مبنی بر مالکیت داشته باشد پس از اخذ استعلامات لازم، پروانه صادر خواهد شد.

زمستان سال گذشته بود که لایحه صدور پروانه به املاک نسقی در صحن شورای اسلامی شهر رشت تأیید و به تصویب اعضا رسید. طبق این شیوه نامه  مناطق ۵ گانه شهرداری رشت مناطق مکلفند با تعیین مختصات جغرافیایی زمین مورد براساس نقشه طرح تفضیلی شهر و تعیین عرض معبرملک و کاربری پیش‌بینی شده، نسبت به صدور پروانه‌ی ساختمانی در اراضی نسقی اقدام کنند. اقدامی که به گفته کارشناسان شهری، تاثیر قابل توجهی در کاهش خلاف سازی ساختمانی در اراضی که بیشترین حاشیه نشینی و سکونتگاهای غیر رسمی رشت را در خود جای داده‌ به همراه دارد.

 پیش ازاین شهرداران مناطق شهرداری از وجود تقاضاهای زیادی برای دریافت پروانه ساخت در املاک نسقی فاقد سند رسمی به مرور خبر داده بودند. به گفته آنها بیشترین تقاضا برای ساخت وساز خلاف و دریافت پروانه ساخت از شهرداریها مربوط به اراضی نسقی واقع در مناطق ۳ ، ۴ و ۵ رشت است.

 لازم به ذکر است پیشتر طبق آخرین برآورد یکی از دستگاه‌های خدماتی اعلام شد؛ حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی رشت در اراضی نسقی واقع شده‌اند. همچنین آمارهای رسمی از وجود نیمی از اراضی قابل ساخت شهر رشت در املاک نسقی خبر داده اند.

درهمین رابطه روز گذشته «جبار کوچکی نژاد» نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز از وجود ۶ هزار هکتار اراضی نسقی در رشت خبر داد که ساخت وسازهای غیر قانونی و بدون پروانه در آنها افزایش داشته است.

1 نظر
  1. kh می گوید

    لطفا در مورد واحد نسقی که خریدیم هم گزارش تهیه کنید. من که یه واحد ساختمانی خریدم و توی زمین نسقی بوده، حالا چطور میتونم براش سند بگیرم؟
    واحد من انشعابات هم داره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.