ابلاغ نقشه راه مدیریت پسماند استانهای شمالی

0 417

در روزهای گذشته «ارسلان زارع » استاندارگیلان خواستار سرعت عمل بیشتری در پیشرفت پروژه‌های پسماند استان شد و گفته بود: پسماند ازمهم‌ترین تهدیدات گیلان است که نیازمند حمایت‌های ملی از سوی دولت است.

درهمین رابطه امروز«حسن پسندیده» مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست  از دستوراجرای «نقشه راه وبرنامه اقدام راهبردی مدیریت پسماند استان‌های شمالی و ارائه برنامه عملیاتی» ازسوی رییس جمهور خبر داد.

پسندیده گفت: اجرای نظام‌مند این برنامه می‌تواند مشکلات زیست‌محیطی ناشی از پسماندها را در حداقل زمان ممکن کاهش دهد.

وی افزود: یکی از چالش‌های زیست ‌محیطی مهم و جدی از چند دهه گذشته تاکنون در کشور عدم اقدام لازم و موثر برای ساماندهی و بهبود وضعیت مدیریت پسماندها به‌ ویژه در استان‌های شمالی است که این موضوع آلودگی‌های جدی زیست محیطی در آب، خاک و هوا را به دنبال داشته است. روزانه حدود ۶۰۰۰ تن پسماند دراستان‌های ساحلی شمالی با سرانه هر نفر بیش از ۹۰۰ گرم در روز تولید می‌شود که سهم قابل توجهی از پسماندهای عادی این استان‌ها مربوط به گردشگران است.

به گفته پسندیده سازمان حفاظت محیط زیست ضمن در اولویت قرار دادن استان‌های شمالی گیلان و مازندران که دارای مشکلات حادتری درزمینه مدیریت پسماندها هستند نسبت به مطالعه و تدوین برنامه مدیریت پسماند با عنوان «نقشه راه و برنامه اقدام راهبردی مدیریت پسماند استان‌های شمالی و ارائه برنامه عملیاتی» اقدام کرد.

وی افزود: برنامه و نقشه راه ساماندهی وضعیت مدیریت پسماندهای ساحلی در نیمه دوم آذرماه امسال از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به استحضار رییس جمهوری رسید و او دستور اجرای آن را ابلاغ کرد. این نقشه راهبردی بر اساس ارزیابی، آمایش سرزمینی و با مطالعه و شناسایی تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مدیریت پسماندهای عادی و خانگی دراین استان‌ها تهیه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.