تعطیلی نهایی دفنگاه سراوان؛ این بار آبان ۱۴۰۲

بازگشت زباله ها برای تکمیل بهسازی لندفیل سراوان

0 174

معاون امورعمرانی استاندار ازتعطیلی دایمی لندفیل سراوان تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: فعلا زباله‌های برگشتی به دلیل نیاز به مصالح ساختمانی در تکمیل پروژه بهسازی لندفیل، به سراوان برمی‌گردند.

درحالی معاون استاندار از تعطیلی سراوان تا آبان ماه خبر داد که نه تنها از محل لندفیل جدید زباله نام نبرد بلکه نسبت به واکنشهای مسوولان شهرستان رودبار در جلوگیری از ورود زباله به این منطقه به عنوان لندفیل جدید نیز سکوت اختیار کرده است.

«مسعود کاظمی»معاون امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه بهسازی محل دفن زباله سراوان تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: این محل تا پایان آبان برای همیشه بسته می شود.

وی افزود: برای تکمیل فرآیند بهسازی محل دفن زباله سراوان، بر اساس نظر کارشناسان و قرارداد منعقد شده شهرداری رشت با پیمانکار پروژه، نیاز به استفاده از زباله‌های برگشتی به عنوان مصالح ساختمانی است. به همین منظور و برای جلوگیری از اتلاف منابع، ضمن تعامل با مردم خوب و فهیم سراوان، مقرر شد تا اتمام پروژه بهسازی محل دفن زباله در پایان آبان ماه سال جاری، موقتاً شاهد انتقال برگشتی‌ها به سراوان باشیم.

معاون استاندار گیلان در ادامه بی آنکه از تعیین محل دفن زباله جدید استان نام ببرد گفت: همزمان با تکمیل بهسازی سراوان، فرآیند ساخت و ایجاد یک دفنگاه اصولی و بهداشتی با رعایت تمامی مسائل زیست محیطی به صورت علمی و کارشناسی و رعایت ملاحظات اجتماعی، در محلی جدید آغاز خواهد شد.

به نظر می‌رسد مکان جدید مد نظر استانداری گیلان برای دفن زباله ها، مناطق جنوبی شهرستان رودبار و در ارتفاعات لوشان باشد که از ابتدا از سوی وزارت کشور اعلام شده بود.

این درحالیست که از هفته های گذشته، مقامات شهرستان رودبار به شدت با احداث لندفیل جدید استان در رودبار مخالفت کردند.

لازم به ذکر است؛ معضل زباله ودفن بهداشتی آنها تنها مختص به سراوان رشت نیست. امروز«دنیامالی» نماینده شهرستان انزلی و نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس نیز به دلیل عدم تکمیل و بروزرسانی کارخانه کمپوست و تصفیه خانه روستای خمیران به وزیرکشور تذکر کتبی داد.

دنیا مالی در این تذکر گفت: روستای خمیران شهرستان بندر انزلی با دارا بودن طبیعت سرسبز با انبوهی از زباله انباشته شده مواجه است و بدلیل عدم تکمیل کارخانه کمپوست و تصفیه خانه خمیران شیرابه های این حجم از زباله و دفن غیر اصولی آن در طبیعت این روستا، سلامت اهالی را به خطر انداخته است و آلودگی آبهای زیر زمینی و مشکلات زیست محیطی را به همراه داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.