اجرای نظام ارجاع بیماران حاد تنفسی در رشت

0 359

«مهدی شادنوش» نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در گیلان گفت: نظام ارجاع بیماران دارای مشکلات حاد تنفسی با هدف کاهش مراجعات مستقیم مردم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

شادنوش افزود: این طرح با هدف کاهش مراجعات مستقیم مردم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در رشت اجرا می‌شود و براساس آن پذیرش مستقیم در بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه فرآیند درمان بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در سه سطح پیگیری می‌شود، افزود: این طرح با هدف کاهش بار و فشار مراجعات مستقیم مردم به بیمارستانهایی چون رازی و رسول اکرم (ص) و غیره در بحث بیماری‌های حاد تنفسی چون آنفلوآنزا و مشکوک به کرونا اجرایی شده و از این پس مراجعه و پذیرش مستقیم به بیمارستان ها نخواهیم داشت.

بدین منظور ۱۱ مرکز جامع خدمات سلامت در سطح شهر به این موضوع اختصاص یافته است که ۶ مرکز به صورت شبانه روزی و ۵ مرکز هم از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ در روز فعال و سایر مراکز بهداشتی و درمانی نیز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ آماده خدمت رسانی هستند و مردم برای بیماری‌های حاد تنفسی خود می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک به بیمارستان ارجاع می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیماران پس از مراجعه به مراکز درمانی فوق و در صورت تشخیص پزشک به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند عنوان کرد: در بیمارستان‌هایی که سیستم ارجاع فعال شده است بیماران به‌صورت مستقیم بیماران پذیرش نمی‌شوند و مردم در مطب‌های خصوصی، درمانگاه‌ها و ۱۱ مرکز جامع خدمات سلامت پذیرش می‌شوند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در گیلان بیان کرد: برنامه‌ فوق با هدف کاهش فشار کاری پرسنل حوزه درمان و مراکز بیمارستانی در گیلان اجرا می‌شود که در روزهای گذشته با وجود حجم سنگین کار خود پاسخگوی تعداد قابل توجهی از مراجعان مختلف نیز بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.