درخواست تعطیلی دادگستری استان گیلان

نامه‌ی جمعی از وکلای مرکز قوه‌ی قضاییه استان گیلان خطاب به رییس قوه‌ی قضاییه

1 1,162

جمعی از وکلای مرکز قوه قضاییه استان گیلان خطاب به رییس قوه قضاییه‌ی استان نامه نوشته و در آن خواهان تعطیلی دادگستری های استان شدند.

در این نامه خطاب به رییس قوه‌ی قضائیه جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه‌ی قضائیه، دکتر علی بهادری جهرمی و رییس دادگستری کل استان گیلان حجت الاسلام حمزه خلیلی آمده است:

با سلام و احترام؛ همان‌گونه که مستحضر هستید: وضعیت استان گیلان به واسطه‌ی شیوع ویروس کرونا و ابتلای افراد کثیری از آحاد جامعه به این بیماری، در وضعیت قرمز است. این روزها بسیاری از وکلا، کارشناسان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی با نگرانی در محل وظیفه حاضر می‌شوند.

این وکلا افزودند: علی‌رغم صدور بخشنامه اما در پاره‌ای از اوقات برخوردهای سلیقه‌ای در این باره صورت می‌گیرد، از طرفی نیز هر روز خبر فوت و یا بیماری وکلا، کارشناسان، قضات یا کارمندان دادگستری را می‌شنویم و این مساله به‌شدت موجب ترس و استرس بسیار در خانواده‌های این عزیزان شده است. ما نیز معتقدیم این ویروس منحوس را شکست خواهیم داد اما قطعاً راه مقابله و  پیشگیری، تن دادن به توصیه‌های موکد جامعه‌ی پزشکی مبنی بر حضور مستمر در منازل است.

در ادامه‌ی این درخواست آمده است: همانگونه که مستحضرید عدم حضور وکلا و کارشناسان در اوقات تعیینی تخلف انتظامی محسوب می‌شود، ضمن اینکه در این شرایط موکلین نیز انتظار پاسخگویی و پیگیری پرونده‌های خود را از وکلا دارند. از طرفی حضور وکلا، کارشناسان، قضات و کارکنان دادگستری در چرخه‌ی عدالت لازم و ضروری است. لاجرم تا وقتی دادگستری فعالیت روزمره داشته باشد، نمی‌توان انتظارعدم خدمت‌رسانی را از سوی هر یک از مشاغل تقریر شده داشت.

در انتهای این بیانیه آمده است: ریاست محترم قوه‌ی قضاییه، ریاست محترم اداره‌ی کل دادگستری استان گیلان، ریاست محترم مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ی قضاییه، تصمیم تاریخی و تدبیر امروز شما مبنی بر تعطیلی دادگستری استان گیلان، موجب فروکش کردن دامنه‌ی شیوع این بیماری خواهد بود. مطمئناً شما نیز چون ما و خانواده‌هایمان نگران از دست دادن سرمایه‌های – نیروی انسانی- این استان و کشور هستید.

بنابراین این انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۳۹۸ وکلا، کارشناسان، قضات و کارمندان دادگستری را از حضور در محاکم معاف کنید. باشد که با تلاش و تدابیر دلسوزان نظام، ایران عزیز و سربلند به مانند تمام این سال‌ها بر این بحران نیز فائق شود. سلامت و تندرست باشید.

امضا کنندگان این نامه بدین ترتیب اند:

غلامرضا رشاد صیقلانی، سیدجلال آزاد بخت، محمد عباسی،وحید جمالی، رضا عاشورزاده، محمدحسین حجتی، بابک علی اصغرزاده، سحر کاظمی،محمد ابراهیم‌زاده، صادق پنجه‌ای، ابراهیم خوشحال، میلاد خیراندیش، حسینعلی توفیق،

فیروزه معصومی، سارا قلوبی، امیر رجبی، علی همتی، علی‌ نیک‌نظر، حمیدرضا تاک ، معصومه علیدوست، مریم عسگری، پونه پروال، معصومه پورشهرانی، نعمیه انصاری، محمد رفیع تبار، مسعود هوشیار، علی تهمتن، کوش نظری، بهزاد طاعتی، پریسا نصیری ،شهریار مهدوی، محمد طهرانی، مهدی عسگری، مریم حسینعلی‌پور، شادی فلاحتی ، رحیم رجب‌پور، کوثر پورصادق، زهرا کاظمی مقدس، مریم امیدی، محمد افروز، معصومه تاک، تاج الدین رحمتی، امین آزادعقیده، زینب همتایی، فاطمه خانزاده، حسین پوراسمعیل، آزاده یوسفی، فخرالدین انصاری ارده، احمد موسی‌زاده گیلانده، مهرداد خاویاری، اعظم پرهیزکار، کبری کاظمی، محیا حمزه سیاه بیل، سیده زهره قائمی، محبوبه ملکی‌فر، نرجس خاتون قربانی شیخ‌نشین، سید محمد موسوی، مرتضی قائمی‌تبار، طاهره پوراسماعیلی، سمیه اکبری دیزگاه، زهرا ابراهیمی، سیدعلی قاسمی رضواندهی، مهدی محسنی، پرستو سجودی.

1 نظر
  1. مومن صالحی می گوید

    با سلام از وکلای محترم که باید مدافع حقوق موکلان خود باشند تقاضا دارم توضیح دهند که ایا متوجه تبعات این تقاضای خود هستند . بسیاری از پرونده ها منتظر احکامی است که با هست و نیست بسیاری سرو کار دارد و متاسفانه در این شرایط دچار اخلال در رسیدگی شده است . با چنین تقاضاهایی نمک به زخم بسیاری از رنجدیدگانی می ریزید که به تظلم خواهی به دستگاه قضا مراجعه نموده اند . شما اگر نگران جان خود هستید ،در دادگاهها حاضر نشوید .ایا تخلف انتظامی از حفظ جان شما مهمتر است؟ نگرانی خود را برای تخلف انتظامی مهم میدانید و حقوق مردم را غیر مهم ؟ بجای چنین تقاضای ناراحت کننده ای بهتر نبود شیوه های جدید رسیدگی از طرق مدرن مثل برگزاری جلسات دادگاه بصورت مجازی و یا از طریق ارسال لایحه را پیشنهاد میدادید ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.