اختصاص ردیف بودجه ملی به پروژه های نیمه تمام رشت

0 390

پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرستان رشت ردیف بودجه‌ی ملی دریافت می‌کنند.

در دیدار استاندارگیلان و تعدادی ازمدیران استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور، «محمد باقر نوبخت» از اختصاص ردیف بودجه‌ی ملی به ۷ پروژه‌ی مهم و زیرساختی شهرستان رشت خبر داد.

۷ پروژه‌های زیربنایی و اساسی شهرستان رشت شامل پروژه‌ی احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جامع رشت، احداث سدعزیز کیان، ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، قطار شهری رشت، تعریض جاده‌های خمام به خشکبیجار و لشت نشاء و خمام به ضیابر و احداث دهکده‌ی ورزشی هستند که سالهای زیادی است در دست ساخت قرار دارند.

«ارسلان زارع» استاندار گیلان در این جلسه با بیان اینکه ۶۱ پروژه عمرانی نیمه کاره تا بهارسال آینده تکمیل می شوند، گفت: تعریض و چهار بانده کردن راه ها از جمله‌ی این طرح ها است. «سید محمد احمدی» شهردار رشت نیز پروژه های مدیریت پسماند از جمله زباله سوز، تصفیه خانه، توسعه کارخانه کود آلی و رفع آلودگی‌های رودخانه های گوهر رود و زرجوب رشت را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است احداث پروژه‌ی سدعزیز کیان رشت با هدف تامین نیاز آب شرب شهری، صنعتی، حقابه زیست محیطی و احیای دو رودخانه رشت بعد از پایان مطالعات درسال ۱۳۹۴ همچنان درانتظار تخصیص اعتبار ۵ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریالی قرار دارد.

ساخت بیمارستان جامع ۸۰۰ تخت خوابی رشت نیزبا توجه به قدمت بیمارستان های رشت، کمبود مراکز درمانی و نیاز به بیش از ۲هزار تخت بیمارستانی، علیرغم دریافت مصوبه دولت در سال ۱۳۹۵ ، به دلیل عدم پیگیری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس تاکنون پیگیری و احداث نشده است.

عملیات اجرایی تعریض جاده‌ی خمام به خشکیبیجار و لشت نشا به عنوان یکی از اولویت های اصلی شهرستان رشت که به جاده مرگ معروف است علیرغم اختصاص یک مرحله اعتبار از سوی دولت در هفته دولت سال گذشته همچنان آغاز نشده است.

تفاهم نامه‌ی ساخت و تجهیز دهکده ورزشی شمال کشور نیز مابین وزارت علوم وتحقیقات و استانداری گیلان در سال ۱۳۹۷ منعقد شد اما تاکنون اجرایی نشده است. پیش ازاین مقرر شده بود استانداری گیلان نسبت به تخصیص اراضی ملی و دولتی به طرح توسعه و احداث دهکده ورزشی اقدام کند.

برای ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت نیز هیات دولت یک مرحله در سال ۱۳۹۶، پنجاه میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد که با گذشت بیش از ۵ سال از اختصاص این اعتبار تغییر خاصی در وضعیت رودخانه‌های رشت صورت نگرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.