ادامه محدودیت‌های ترددی شبانه و بین شهری در گیلان

0 459

در حالی که از دو روز گذشته همه‌ی شهرهای قرمز گیلان در وضعیت نارنجی و زرد قرار گرفته‌اند و محدودیتهای دو روزه شب یلدا برای اصناف به پایان رسیده، امروز رییس پلیس راهور گیلان از تدوام محدودیتهای ترددی شبانه و بین شهری در شهرهای نارنجی گیلان خبر داد.

بعد از گذشت یک ماه از اجرای محدودیتهای ترددی و تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان اکنون در اولین روز زمستان ۹۹ ، این سوال از سوی شهروندان مطرح شده که آیا محدودیتهای ترددی شبانه و بین شهری درگیلان ادامه پیدا می کند؟

سرهنگ «امیر طالبی » رییس پلیس راهور گیلان دراین باره به مرور گفت: محدودیتهای ترددی مانند روال سابق یک ماه گذشته ادامه پیدا می کند.

طالبی تاکید کرد: محدودیتهای ترددی برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که در وضعیت نارنجی قرار دارند مانند شهرهای قرمز کشورخواهد بود و همچنان تردد شبانه از ۹ شب الی ۴ صبح و ممنوعیت تردد بین شهری برای آنها ادامه دارد.

وی در خصوص سایر شهرهای استان که در وضعیت زرد قرار دارند نیز اضافه کرد: در این شهرها محدودیتهای شبانه اجرا نمی شود اما محدودیتهای تردد بین شهری ادامه خواهد داشت.

در همین رابطه روز گذشته نیز«محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفته بود: از ۱ دی‌ ماه پروتکل‌هایی که برای وضعیت‌های سه‌گانه زرد، نارنجی و قرمز تعیین شده برای اصناف شهرهای مختلف در استان قابل اجرا است.

قاسم‌ نژاد تاکید کرد: در شهرهای قرمز یک گروه شغلی مجاز به فعالیت است بنابراین گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و به همین شکل در شهرهای نارنجی فقط  گروه های شغلی ۱ و ۲ مجاز به فعالیت هستند.

جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا استان گیلان اضافه کرد: در شهرهای زرد نیز از اول دی ماه همان پروتکل‌های قبلی اجرا می‌شود و وضعیت ادارات استان گیلان درهمه وضعیت‌های سه‌گانه مانند روند اعلامات قبلی قابل اجرا است. طبق آمار پلیس راهور گیلان تاکنون افزون بر۷۵ هزار قبض جریمه فقط در بحث تردد شبانه توسط دوربین های نظارتی در استان اعمال شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.