افزایش تصادفات درون شهری در گیلان

رئیس پلیس راهور گیلان خبرداد:

0 281

رئیس پلیس راهور گیلان خبرداد: از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری جانشان را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

«سرهنگ امیر طالبی» در جلسه شورای راهبردی ترافیک گیلان، مجموع تصادفات در این مدت را ۲۹ هزار و ۱۲۵ مورد اعلام کرد و افزود: در همه بخش‌ها اعم از تصادفات جرحی، خسارتی و مجموع تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور گیلان اظهار کرد: ۶۲ نفر از فوت‌شدگان تصادفات درون شهری در استان طی این مدت عابران پیاده بودند. ضمن اینکه از مجموع فوتی‌ها، ۱۰۰ نفر در بیمارستان جانشان را از دست دادند که نبود امکانات پزشکی و بیمارستانی در شهرستان های حوزه تصادفات از دلایل این امر بوده است.

طالبی با بیان اینکه در این مدت شهرستان‌های لاهیجان، تالش و رودبار در مجموع ۴۰ نفر از فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، تاکید کرد: با توجه به افزایش تصادفات فوتی در این شهرستانها، متاسفانه در موضوع رفع نقاط حادثه خیز اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

رئیس پلیس راهور گیلان،عدم خط کشی مسیرهای اصلی شهرستان‌ها،عدم تکمیل آزاد راه رشت – قزوین در محدوده شهرستان رودبار، فقدان دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در کلانشهر رشت و سایر شهرستان‌ها، فقدان تجهیزات هوشمند الکترونیکی در شهرهای استان و فقدان کمربندی در رشت و تالش را از جمله چالش‌های ترافیکی گیلان عنوان کرد.

در همین رابطه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز با تاکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز گفت: تاکنون ۹۷ مورد از این نقاط در استان شناسایی و نسبت به آشکارسازی با نصب علائم هشدار دهنده و ایجاد سرعتکاه اقدام شده است. حدود ۳۰ درصد از نقاط حادثه خیز نیز رفع اشکال شده و بقیه نیز در دستور کار است

«مسعود کاظمی» با اشاره به مشکلات مربوط به ترافیک شهر رشت به ضرورت اجرای  طرح جامع ترافیک شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به معیوب بودن تعدادی از پل‌های عابر پیاده در رشت، طرح جامع ترافیک رشت در وزارت کشور با لحاظ کردن برخی اصلاحات مصوب شده و اجرای این طرح باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداران موظفند تا طرح‌های جامع را پیگیری و اجرا کنند با تاکید بر هوشمندسازی دوربین‌های تقاطع‌های شهری با اولویت شهر رشت ادامه داد: تعداد تقاطع ها طی زمان بندی که تا پایان سال نسبت به هوشمندسازی دوربین‌ها انجام می شود باید مشخص و اعلام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.