ارتقای درجه‌ی انجمن سینمای جوانان انزلی

0 400

دفتر انجمن سینمای جوانان بندرانزلی بر اساس درجه‌بندی جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست دفاتر ممتاز قرار گرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: ۲۱ دفتر از سوی  دفترمرکزی انجمن سینمای جوانان  به  رده‌ی ممتاز ارتقا یافته‌اند و  نام دفتر انجمن سینمای جوانان بندرانزلی نیز در این فهرست قرار دارد.

فرهاد رحمان زاده افزود: بر اساس نامه‌ی ارسالی از  سوی دفترمرکزی انجمن سینمای جوانان کشور دفاتر ایلام، اراک، آبادان، بیرجند، بروجرد، بندرعباس، خرم آباد، دزفول، رفسنجان، زنجان، زاهدان، شهرکرد، سنندج، سمنان، کرمان، کرمانشاه، لاهیجان، نجف آباد، نیشابور و بندرانزلی با توجه به جغرافیای شهری، شرایط مکانی و امکانات موجود در دفتر به عنوان دفتر ممتاز کشوری انتخاب شده‌اند.

وی  با بیان این که  بر اساس تصمیمات جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پس درجه‌بندی دفاتر با عناوین حمایتی، ممتاز و ویژه نامگذاری می‌شود، گفت: دفتر ممتاز مزیت‌هایی نظیر  حمایت‌های تجهیزاتی، حمایت‌های کیفی به واسطه‌ی حضور مربیان و هنرجویان مستعد، حمایت و پشتیبانی آموزشی و موارد مشابه را  در برمی‌گیرد و تلاش می‌شود با افزایش کیفیت استانداردهای آموزشی مانند بهره‌مند شدن از مدرسان و مربیانی  با توانمندی بیشتر، افزایش توجه به استعدادهای جوان، تامین نیازهای اولیه و ملزومات آموزشی دفتر، دانش‌افزایی مربیان، افزایش پذیرش هنرجو، حمایت مالی از تولید فیلم‌های برتر به ویژه پشتیبانی از هنرجویان فیلم اولی، این دفتر علاوه بر حفظ جایگاهش در رده  ممتاز به جایگاه ویژه ارتقا یابد.

گفتنی‌ست  بندرانزلی از پیشینه‌ای درخشان در عرصه‌ی معرفی مستندسازان موفق به سینمای کشور برخوردار است. دفتر انجمن سینمای جوانان  در این شهر رسما از سال ۱۳۷۶  آغاز به کار کرده  و  ریاست  این دفتر  از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ بر عهده‌ی «زهره زمانی»  می‌باشد که با تلاش‌های بسیارش  بر رونق این دفتر افزوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.