استیضاح علوی، فاقد اعتبار قانونی است

با حکم شورای حل اختلاف وزارت کشور؛

0 301

هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی وزارت کشور رأی قطعی خود را نسبت به شکایت چهارعضو شورا در رابطه با نحوه برگزاری جلسه استیضاح و عزل شهردار رشت صادر کرد.

در بخشی از رأی آمده است: با عنایت به اینکه اقرار احدی از اعضای شورای شهر مبنی بر پذیرش اضافه کردن متنی در بالای امضای آقای نادر حسینی صورتجلسه شماره ۴۶ شورای شهرعملا مخدوش گردیده و از اصالت خود در زمان نگارش خارج شده است. در هنگام استیضاح شهردار استفاده از عبارت قانع شدم یا قانع نشدم صراحت لازم را ندارد و این رابطه ضروری بود تا از عبارت موافق استیضاح و مخالف استیضاح استفاده میشد. رییس و اعضای شورا ادله ممکن در جهت رد ادعای شاکیان مبنی بر اینکه برگه رأی احدی از اعضای شورابا عبارت قانع شدم با برگه رأی دیگری با مضمون قانع نشدم جابجا گردیده نتوانستند ارائه نمایند.

حسب بررسی‌های به عمل آمده تعداد آرای چاپ شده در روز رأی گیری بیشتر از تعداد اعضای حاضر در جلسه بوده است.

مستند به صلاحیت و اختیار اعضای هیئت مرکزی حل اختلاف و بند ۱ ماده ۸۹ و ۹۰ قانون، مصوبه معترض عنه شورای شهر شده را مخدوش و فاقد فاقد اعتبار قانونی لازم جهت تشخیص دادند و دفاعیات غیرمؤثر سایر اعضای شورای شهر یاد شده و وارد تشخیص دادن اعتراض شاکیان اکثریت آرای اعضای حاضر در جلسه بنا به دلایل معروضه مصوبه جلسه شورای ۴۶ شورای شهر رشت به شرح عزل آقای امیر حسین علوی از سمت شهردار شهر رشت را ابطال نمودند. این رأی قطعی است.

گفتنی است، رأی صادر شده با امضای مهدی جمالی نژاد معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به استاندار گیلان ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است؛(مجید عزیزی، رضا عاشری، سیدحسین رضویان و نادر حسینی) چهار عضو شورای شهر رشت بودند که به این شورا شکایت کردند. پیش ازاین «سید امیر حسین علوی» شهردار رشت نیز در تاریخ ۲۴ شهریور موفق به دریافت حکم بازگشت به کار در جایگاه شهردار رشت دیوان عدالت اداری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.