امکانات ناچیز رودسر برای مقابله با کرونا

0 659

در حالیکه در ابتدای هفته از سوی وزرات بهداشت  کشور اسامی شهرهای دارای وضعیت قرمز در شیوع کرونا ویروس منتشر شد و نام دو شهر از گیلان، رودسر و آستارا در زمره این لیست قرار داشت، اما امروز « حسین اسماعیل پور» فرماندار شهرستان رودسر گفت: در یک ماه گذشته تلفات کرونایی در رودسر بسیار ناچیز بوده است. ما از اعلام وضعیت قرمز در رودسر گله نداریم. اتفاقا این امر باعث می شود که مردم ما بیشتر مراقب سلامت خود و اطرافیانشان باشند.

اسماعیل پور به ایسنا افزود: مردم این شهرستان که هم اکنون وضعیت آن قرمز اعلام شده است در مقابله با کرونا ویروس بسیار همکاری کردند و دراین شرایط سخت روسفید هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر از مبادی ورودی استان محسوب می شود و تردد از این شهرستان زیاد است، ادامه داد: رودسر دارای ۴۴۲ روستا است و با وجود تعداد زیاد روستاهای این شهرستان، اعلام وضعیت قرمز در شهرستان رودسر با توجه به پارامترهای مختلف این شهرستان عادی است.

فرماندار شهرستان رودسر با تاکید به اینکه املش بیمارستان مخصوص کرونا ندارد و بیماران کرونایی این شهرستان به رودسر منتقل می شوند به مشکلات کمبود تجهیزات بیمارستانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیمارستان رودسر از نظر امکانات ضعیف است و هنوز دستگاه سی تی اسکن آن راه اندازی نشده است اما برای مقابله با کرونا ویروس خوب عمل کردند. ولی ضروری است، تجهیزات بیمارستانی و امکانات این شهرستان ارتقا یابد تا وضعیت قرمز این شهرستان نیز رو به سفیدی برود.

اسماعیل پور افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان تا حدودی قرمز بودن رودسر طبیعی است، برای کاهش این بیماری تلاش بسیاری زیادی انجام شد و وضعیت کنونی اگرچه عادی نیست، اما نسبت به گذشته بهتر است. همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان در حد مطلوبی است و علیرغم اینکه در مزارع مشغول کار هستند به رعایت موزاین بهداشتی توجه کافی دارند.

گفتنی است در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته فرماندار رودسر از کاهش سیر نزولی روند ابتلای شهروندان رودسری به ویروس کرونا خبر داده و گفته بود: ۱۶ تخت خالی در بخش ویژه بیماران کرونایی درشهرستان وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.