انتقاد از طولانی شدن وضعیت قرمز کرونا در گیلان

0 455

در حالیکه امروز مدیرکل آموزش و پرورش گیلان رسما اعلام کرد: دانش آموزان شهرستان‌های سفید استان از ۱۵ شهریور ماه به صورت حضوری در مدارس سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و آموزش برای دانش آموزان شهرهای قرمز نیز به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی خواهد بود، معاون علوم پزشکی گیلان از طولانی شدن وضعیت قرمز در برخی شهرستان های گیلان ابراز نگرانی و انتقاد کرد.

«آبتین حیدرزاده »معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر پنج شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: شهرستان های لاهیجان، لنگرود، رشت و آستارا و املش جزو شهرستانهای قرمز استان هستند. به دلیل ترددهای غیر ضروری و حضور مسافرین وضعیت آنها بین دو رنگ قرمز و زرد مرتبا جابجا می شود. قرمز شدن شهرستان های گیلان در ارتباط با افزایش تجمعات مردمی و افزایش حضور مسافرین از استانهای مجاور ناشی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: این شهرستان ها به واسطه ویژگی های جغرافیایی و جمعیتی خیلی طول می کشد تا مجددا به وضعیت زرد و سپس سفید بازگردند.

وی از شهروندان گیلانی خواست از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و گفت: مردم گیلان نیزطی این مدت مسافرت نروند و در صورت حضور مسافر در استان، کمتر در تماس با مسافران باشند.

گفتنی است گیلان که از اواسط اردیبهشت گذشته در وضعیت زرد و سفید شیوع کرونا ویروس در کشور قرارگرفته بود و تختهای بیمارستانی این استان از بستری بیماران کرونایی خالی شده بود بار دیگر از ابتدای مرداد در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار گرفت و بنا بر آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از ۳۵۰ نفر در بیمارستانهای استان بیمارمبتلا به کرونا بستری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.