انتقاد از عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در ستادهای انتخاباتی

0 435

اگر چه بنا به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا رو به کاهش است و در وضعیت ثبات شیوع این بیماری قرار داریم اما این وضعیت در گیلان بسیار شکننده است. این درحالیست که واکسیناسیون مردم نیز به دلیل کمبود سهمیه و تزریق خارج از نوبت به افراد غیر به کندی دنبال می‌شود. با این حال برگزاری میتینگ های انتخاباتی ریاست جمهوری از یک سو و تجمع های انتخابات شوراهای شهر و روستا از سوی دیگر بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی به نگرانی از شیوع موج پنجم کرونا درهفته های آینده افزوده است. برگزاری تجمعات انتخاباتی و گردهمایی با موضوعات متنوع در شهرها و بخش های کوچکتر استان نمود بیشتری دارد. شواهد نشان دهنده کاهش حساسیت ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در استان و افزایش بیماران سرپایی در مراکز درمانی است.

ازاینرو امروزنایب رییس ستاد مدیریت کرونای گیلان از  عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی درگیلان انتقاد کرد.

«محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در نشست ستاد مدیریت کرونای استان با تبیین وضعیت کرونایی گیلان گفت: عدم رعایت فاصله اجتماعی، عدم برخورداری از سیستم تهویه مناسب در برخی دستگاه ها و لزوم گشایش درب و پنجره ها، تاخیر نیم ساعته در شروع فعالیت روزانه بانک ها و تجمع مراجعان، عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها در بخش حفاظت نماز جمعه و نیز بی توجهی شدید به شیوه نامه ها در نانوانی ها از انتقادات موجود است.

وی بر لزوم ایجاد حساسیت در مردم برای رعایت شیوه  نامه های بهداشتی از سوی نهادهای با توان بیشتر، از طرق مختلف مانند تهیه و نصب پوستر، بنر و تولید محتوای مناسب برای سنین مختلف تاکید کرد.

درهمین رابطه «آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: در تجمعات انتخاباتی شهرها و روستاها پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

حیدرزاده با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی، گفت: فاصله گذاری اجتماعی استاندارد در فضای باز برای هر فرد هشت مترمربع است. در شهرهای با وضعیت زرد حداکثر ۳۰ نفر می‌توانند در ستادهای انتخاباتی حضور داشته باشند.

حیدرزاده همچنین گفت: در شهرهای با وضعیت نارنجی برگزاری تبلیغات انتخابات در فضای بسته ممنوع بوده و حداکثر ۲۰ نفر می‌توانند در ستادهای انتخاباتی حضور داشته باشند.

گفتنی است بر اساس آمارهای علوم پزشکی گیلان در بحث واکسیناسیون تاکنون  ۱۶۷ هزار دوز واکسن در نوبت اول و ۱۸ هزار و ۷۰۰ دوز در نوبت دوم دراستان به گروههای هدف تزریق شده است. هچنین واجدین شرایط رأی دهنده‌ در استان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر هستند. سه هزار و ۹۲ شعبه در سراسر استان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۴ شعبه ثابت و مابقی سیار است. در شهر رشت انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود.

طبق آخرین گزارش ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون صلاحیت یکهزار و ۴۶۱ داوطلب در شهرها و ۱۳ هزار و ۳۳۰ نفر در روستاهای استان تایید شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.