بازداشت متهمان اصلی پرونده رشت الکتریک و صنایع پوشش ایران

0 593

دو هفته بعد ازاینکه رییس کل دادگستری استان گیلان از فسخ قرارداد واگذاری شرکت صنایع پوشش گیلان و راه‌اندازی خط تولید جدید در این شرکت خبر داد، امروز دادستان مرکز استان از بازداشت متهمان اصلی پرونده کارخانه رشت الکتریک ایران و همچنین صنایع پوشش ایران خبر داد.

با گذشت کمتر از سه ماه از دستور و تأکیدات رییس قوه قضاییه در برخورد با متخلفان تخریب صنایع پوشش و رشت الکتریک، «سید مهدی فلاح میری» دادستان گیلان از بازداشت متهمان اصلی پرونده کارخانه رشت الکتریک ایران و همچنین صنایع پوشش ایران خبر داد.

فلاح میری اعلام کرد: پرونده کیفری خریداران شرکت رشت الکتریک ایران به اتهام اخلال در نظام تولید در دادسرای عمومی و انقلاب رشت در حال رسیدگی است.

وی افزود: به لحاظ اهمیت موضوع و فنی و تخصصی بودن مسائل آن، قرار ارجاع امر به کارشناسان رسمی در سه رشته ماشین آلات، تاسیسات راه و ساختمان و روابط کارگری و کارفرمایی صادر شد که با وصول نظریه کارشناسان در دهم فروردین امسال و ابلاغ آن به وکیل متهمین نسبت به احضار آنان جهت تفهیم اتهام و صدور قرار لازم و قانونی اقدام صورت گرفت و متهم اصلی بازداشت شد.

این مقام قضایی تأکید کرد: اتهام متهم اصلی صنایع پوشش ایران، اخلال در نظام تولید است.

گفتنی است: آیت‌الله رییسی شانزدهم بهمن ماه سال گذشته، در جریان سفر استانی به گیلان از کارخانه «رشت الکتریک» بازدید و رییس کل دادگستری استان گیلان را مکلف کرد که با بکارگیری یک تیم قضایی مجرب با فوریت و به سرعت وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند و نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آن‌ها را به اطلاع مردم برساند.

رییس قوه قضاییه همچنین در جریان بازدید از کارخانه صنایع پوشش ایران ضمن دستور برای تحت تعقیب قرار گرفتن فردی که کارخانه صنایع پوشش ایران را تخریب کرده است تأکید کرد که هر چه سریع‌تر با همت مسؤولان این کارخانه همه موانع از جمله موانع حقوقی و قضایی برطرف شوند.

صنایع نساجی پوشش گیلان از بزرگترین کارخانجات ریسندگی خاورمیانه در دهه ۶۰، بعد از واگذاری به بخش خصوصی ناکارآمد و وارد آمدن خسارت سهمگین ناشی از برف سال ۱۳۸۳علیرغم اشتغال ۱۸۰۰ کارگر با تعطیلی سالنهای تولید و حرج اموال کارخانه تخریب و نابود شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.