افزایش ۶۱ درصدی رسوب اموال تملیکی در انبارها

معاون قضایی دادگستری کل گیلان خبر داد:

0 200

معاون قضایی دادگستری کل گیلان از رسوب ۶۱ درصدی کالاها و امول تملیکی استان خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۸۷ میلیارد تومان از این اموال و کالا‌ها تعیین تکلیف شد که ۶۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

«سیف الله مسرور» با اشاره به اهمیت زمان بندی برنامه تعیین تکلیف کالا‌های مکشوفه قاچاق که در انبار‌های اداره کل اموال تملیکی دپو شده است، تاکید کرد: حداکثر تا دو ماه اموال و کالا‌های جمع‌آوری شده باید تعیین تکلیف شود به گونه‌ای که طبق قانون یا به نفع دولت مصادره و ضبط شده، یا درغیر این صورت به صاحبانشان بازگردانده و یا با برگزاری مزایده، فروخته شود.

لازم به ذکر است؛ سال گذشته ستاد نظارت بر گمرکات استان گیلان اعلام کرده بود حدود سه هزار تن کالای متروکه درانبارهای بنادر گیلان وجود دارد که به رغم فروش آن توسط سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی، همچنان در انبارهای بنادر گیلان سرگردان مانده اند. این کالاها شامل کالاهای اساسی همچون غلات، گندم خوراکی، جو و ذرت دامی و روغن خامی هستند که در سنوات گذشته به دلیل عدم صدور و یا تاخیر در اخذ کد رهگیری بانک مرکزی در انبارهای اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان رسوب کرده و اکنون به مرحله فساد رسیده اند.

درهمین رابطه مدیر کل وقت گمرک انزلی و ناظر ستاد گمرکات استان، مقصر اصلی این مشکل را سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی دانسته و گفته بود: اگر این سازمان در زمان مقرر اقدام به خروج کالا می کرد امروز این مشکلات ایجاد نمی‌شد.

گفتنی است: ازسال گذشته تاکنون علیرغم پیگیری بازرسی کل استان گیلان و برگزاری چندین فقره مزایده به شرط صادرات، اقدامی در خصوص تعیین تکلیف این کالاها انجام نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.