برف و باران آخر هفته در گیلان

اعلام هشدار زرد هواشناسی؛

1 444

مدیر کل هواشناسی گیلان از ورود سامانه بارشی جدید خبر داد و گفت: بارش برف و باران تا اوایل هفته‌ی آینده در استان ادامه دارد. «محمد دادرس» گفت: براساس نقشه های هواشناسی بعد از دو روز هوای صاف و آفتابی، از اواخر وقت دیشب سامانه‌ی ناپایدار و بارشی جدیدی  وارد استان شده است .

وی اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، افزود: ورود این سامانه بارشی شرایط را برای افزایش ابر، بارش باران و وزش باد و همچنین بارش برف در ارتفاعات تا اواسط هفته آینده برای استان گیلان فراهم می‌کند.

دادرس با اعلام هشدار زرد هواشناسی افزود: با توجه به کاهش محسوس دما در روز‌های پیش رو، در مناطق کوهستانی احتمال بارش شدید برف است. بارش برف در مناطق کوهستانی بالای ۱۵۰۰ متر ممکن است باعث ایجاد اختلال در تردد جاده‌ای شود.

اعلام هشدار برف در مناطق کوهستانی در حالی صورت گرفته که روزهای گذشته نیز مدیرکل بحران استان از پیش رو بودن زمستانی سخت در گیلان خبر داد و گفته بود: پیش بینی بلند مدت هواشناسی استان برای سه ماه آینده نشان می دهد که مقدار بارشها ۱۰ درصد در مناطق غربی استان و شهرستان ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

قابل ذکر است، از هفته گذشته درارتفاعات گیلان ازجمله دیلمان، حیران و ماسال بارش برف شروع شد و در دیگر مناطق استان نیز بارش های شدید منجر به آبگرفتگی در برخی معابر شد.

طبق آمارهای موجود از ابتدای سال آبی تا ۳۱ شهریورماه امسال (پایان سال آبی ۹۹-۹۸) گیلان با ۱۲۵۶.۶ میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارندگی تجمعی در مقایسه با سال آبی گذشته را به خود اختصاص داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.