بی‌توجهی به حقوق ناجیان غریق در سواحل گیلان

کمبود امکانات ناجیان غریق گردشگران شناگر را تهدید می‌کند

0 476

سرپرست هیأت نجات غریق و غواصی گیلان ازفعالیت بیش از سه هزار و ۳۵۰ منجی غریق در ۴۴ طرح سالم سازی سواحل گیلان خبر داد.

“مهرداد مهرگان” گفت: ازاین تعداد، ۸۹۴  منجی فعال و دارای کارت هستند که در طرح‌های سالم سازی، نقاط حادثه خیز و استخرها حضور می‌یابند.
وی ضمن توصیه به مسافران تابستانی در استفاده از طرح های سالم سازی برای شنا در دریا تاکید کرد: درحدود ۲۵۰ منطقه خطرآفرین در سواحل دریای خزر در گیلان شناسایی شده و از تمامی مسافران و هموطنان درخواست داریم که از شنا در این مناطق که مشخص شده، پرهیز و خودداری کنند.
وی به کار منجیان غریق نیز تاکید و بیان کرد: هر منجی باید در طول هفته ۳۶ ساعت کار کند و منجیان غریق سال گذشته جان حدود یکصد هموطن را از غرق شدن نجات دادند.
سواحل گیلان در شش ماه نخست سال بیشترین گردشگر تابستانی را در خود پذیرا هستند. گیلان در حدود ۲۸۰ کیلومتر ساحل  در۹  شهر ساحلی دارد که از اواسط خردادماه تا پایان شهریورماه میزبان گردشگران زیادی است که برای استفاده از طرح های سالم سازی در آنها حضور پیدا می کنند.
حضور دایم و مستمر ناجیان غریق دراین سواحل درحالیست که بسیاری ازآنها با مشکلات بسیاری از جمله عدم دریافت حقوق به موقع ، نبود امکانات از جمله نداشتن قایق موتوری و امکانات درمانی سرپایی مواجه هستند.
پیش ازاین به نقل از سرپرست هیأت نجات غریق وغواصی استان بیان شده بود: توجه به وضعیت حقوق و بیمه منجیان غریق با حداقل دستمزد قانون کار می‌تواند در روحیه و همچنین کارایی این قشر زحمتکش تأثیر مثبتی ایجاد کند. همچنین آموزش ، واگذاری تجهیزات و امکانات مناسب و کیفی در سواحل همانند جت اسکی، قایق و سایر ملزومات در عملکرد بهتر ناجیان غریق تأثیرگذار خواهد بود. امری که تا کنون مورد بی‌توجهی مسوولان ورزش و جوانان استان و فرمانداریها قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.