افزایش آمار غرق شدگان در رودخانه های استان

0 486

آشنا نبودن به فنون شنا و ماهیگیری در رودخانه های استان تهدیدی علیه جان گردشگران تابستانی گیلان شده است.

به گزارش مرور، متأسفانه همه ساله با آغاز فصل تابستان خبرهایی مبنی برغرق شدن در مناطق مختلف شنیده می شود که بسیاری از این افراد دررودخانه ها، کانالهای آب و در کنار سدها به دلیل نا آشنا بودن به فنون شنا جان خود را از دست می دهند. اخبارغرق شدن شهروندان بومی و گردشگران در رودخانه ها و مناطق ساحلی که خارج از طرح های سالم سازی دریا قراردارند این روزها تیتر بسیاری ازخبرگزاریها و رسانه های استان شده است. در یک ماه گذشته حدود ۱۰ نفردر آبهای استان جان خود را ازدست دادند.

بر اساس آخرین اخبار ارسالی از جمعیت هلال احمرگیلان، مرد ماهیگیر ۳۷ ساله در کانال روستای شیخ علی بست بخش سنگرغرق شد. با حضورمأموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل مورد نظر، مشخص شد این مرد برای ماهیگیری به کانال متصل به رودخانه سپیدرود رفته بود، غرق شد که با تلاش یگان‌های امدادی و ماموران انتظامی از آب خارج و برای احیاء و مداوا به درمانگاه سنگرانتقال داده شد اماعلی‌رغم اقدامات انجام شده، فوت کرد.

در خبر دیگر نیز پیکر پسر ۱۸ ساله تهرانی که همراه پدر ۵۰ ساله اش در سد سنگرغرق شده بود توسط اهالی محلی پیدا شد. تلاش ها برای پیدا کردن جسد پدرغرق شده همچنان ادامه دارد. مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان گیلان با بیان اینکه این حادثه مرگبارشامگاه جمعه برای مسافران تهرانی در منطقه آیینه ور سنگر اتفاق افتاد، گفت: پدر هنگام شنا در کانال آب سد سنگر در حال غرق شدن بود که پسر برای نجاتش وارد کانال شد، اما هر ۲ غرق شدند.

به گفته «مهدی ولی پور» یک تیم واکنش سریع و یک تیم سیلاب به همراه قایق و تجهیزات مورد نیاز به عنوان پشتیبان در کنارنیرو‌های امدادی شامل آتش نشانی و خدمات ایمنی برای جستجو حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.