تجهیز فوری دو بیمارستان گیلان برای پذیرش بیماران کرونایی

0 504

یک ماه گذشته بود که  مرور در گزارشی از عدم آمادگی بیمارستانهای استان  از جمله مرکز تخصصی رازی رشت در مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود. همزمان با مسابقات وزنه برداری جام فجر در رشت و حضور ورزشکاران چینی ، ترس و بیم از شیوع بیماری کرونا در گیلان چندان از سوی مسوولان و متولیان بهداشت و درمان استان جدی نگرفته نشد.

«ارسلان سالاری»  رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به سوال مرور مبنی بر تجهیز و آماده سازی بیمارستانهای استان در مقابل  این ویروس گفته بود: در صورت نیاز علاوه بر بیمارستان رازی در رشت دو بیمارستان تازه ساخت تالش و لنگرود به منظور بستری بیماران تجهیز می‌شوند.

با وجود اینکه حدود ۱۰ روز از تایید رسمی شیوع کرونا در گیلان می گذرد و بیمارستانهای فعلی استان از جمله رازی وضعیت بحرانی را در بستری بیماران طی می‌کنند روز گذشت اعلام شد محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری با تخصیص اعتبارات  لازم جهت تجهیز این دو بیمارستان موافقت کرد.

ارسلان زارع استاندار گیلان با اشاره به اینکه  نیازمندی‌های استان در حوزه بهداشت و درمان، تجهیزات و امکانات به اطلاع معاون رئیس جمهور رسید گفت:  با توجه به شرایط بحرانی استان در افزایش مبتلایان به کرونا  در تماسی با معاون اول رییس جمهور خواستار راه اندازی فوری دو بیمارستان لنگرود و تالش شدیم.  این دو بیمارستان تنها نیازمند تجهیز هستند که برای این موضوع نیز اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی نیاز است. خوشبختانه بعد از این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه به اختصاص اعتبار برای تجهیز این دو بیمارستان موافقت کرد.

استاندار تاکید کرد: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ تخت اختصاصی برای بیماران کرونایی پیش بینی شده و بیمارستان رازی رشت و برخی بیمارستان های شهرستان های دیگر و همچنین بیمارستان رسول اکرم (تأمین اجتماعی) به این موضوع اختصاص یافته اند.

گفتنی است همزمان با افزایش بیماران مشکوک به کرونا از سوی ناخدا یکم « سید جواد حسینی » جانشین فرماندهی آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت اعلام شد: ۱۷  تخت دارای استانداردهای مقابله با ویروس کرونا جهت مداوای بیماران در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در نظر گرفته شده است ؛ ضمن آنکه دو خوابگاه قرنطینه مجزا نیز جهت کارکنان وظیفه در مجموعه رشت مجتمع آموزشی شهید نامجوی اختصاص یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.