تصفیه‌خانه‌ی شیرابه سراوان رشت افتتاح شد

0 426

تصفیه خانه شیرابه‌ی سایت زباله سراوان  رشت با صرف هزینه ۱۰ میلیارد تومانی امروز به بهره برداری رسید.

تصفیه خانه‌ی شیرابه‌ی سراوان درحالی به  بهره برداری رسید که روز گذشته یکی از اعضای شورای شهر رشت در جلسه‌ی علنی این شورا نسبت به عملکرد تصفیه شیرابه های لندفیل سراوان ابراز تردید کرد و خواستار توضیح شهردار رشت در خصوص تاثیر کارخانه تصفیه‌ی شیرآبه در کاهش آلودگی‌های و تولید شیرآبه  شد.

«حجت جذب »گفت: طبق مطالعات انجام شده حداکثر ظرفیت تصفیه شیرابه ها در کارخانه ای که قرار است به زودی افتتاح شود، تنها سه لیتر است در حالیکه میزان شیرابه های تولیدی لندفیل سراوان بین پنج تا ۱۴ لیتر است. از این رو عملکرد این تصفیه خانه و مستندات ثبت اختراعی که در اجرای تصفیه آن به کار برده شده باید در شورا تشریح داده شود. چراکه شیرآبه تولیدی با میزان عملکرد کارخانه تصفیه همخوانی ندارد.

همچنین هفته گذشته مرور در گزارشی درخصوص افتتاح این تصفیه خانه‌ی پرحاشیه در سالهای اخیر به نقل از یک کارشناس شهرداری خبرداد :«آنچه که از افتتاح تصفیه خانه‌ی شیرابه گفته می شود درباره‌ی افتتاح ساختمان این تصفیه خانه بوده و همچنان حوضچه‌ی آرامش  تصفیه خانه که تکمیل نشده است . لذا پروژه‌ی تصفیه خانه‌ی شیرابه عملا بدون این حوضچه قادر به بهره برداری و راه اندازی نخواهد بود.

اما در مراسم افتتاح ساختمان تصفیه خانه‌ی شیرابه ‌ی سراوان رشت «آیت الله رسول فلاحتی» با اشاره به آسیب‌های فراوان پسماند سراوان و گلایه مردم ، اقدامات انجام شده از سوی مس,ولان را رضایت بخش ندانست و گفت: وضعیت نامطلوب دپوی زباله در این منطقه طی سال‌های گذشته یکی از مطالبات احداث و بهره برداری از این مجموعه بوده است.

در ادامه‌ی مراسم افتتاح تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت « ناصر حاج محمدی» شهردار رشت گفت: ظرفیت تصفیه ۳ لیتردر ثانیه‌ی  تصفیه‌خانه شیرابه سراوان شاید بخشی از کار باشد و این فاز نخست بود. از طرفی عده‌ای معتقد بودند که فاز نخست این پروژه هم افتتاح نمی‌شود لذا از سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و وزارت کشور و همه کسانی که‌ از این‌ پروژه حمایت کردند تشکر می‌کنم.

گفتنی است روزانه بیش از ۲ هزار تن زباله در گیلان تولید و جمع آوری می‌شود و به سایت‌های دفن زباله استان انتقال می‌یابد. از این میزان فقط ۸۰۰ تن در سایت دفن زباله سراوان رشت دپو و نزدیک به ۵۰ هزار لیتر شیرابه  به صورت روزانه در آن تولید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.