کمپین غم بزرگ، کار بزرگ در سلسله نشست های سرآ

0 191

در ۲۵ دی  یکصدو یکمین نشست سلسله نشست های سرآ در حالی برگزار شد که  کمپین “غم بزرگ، کار بزرگ ” در آن نقش پررنگ تری پیدا کرد. این کمپین در یکصدمین برنامه سرآ آغاز به کار کرد که  حاضرین در آن علاوه بر گفتگوپذیر  بودن ، مکان، می توانستند  پیشنهادهای  خود را برای ارائه راهکارهایی  درباره ی تبدیل غم ها به کارهای اثربخش ارائه دهند.

با توجه افزایش غم های بزرگی که طی چند سال اخیر بر کشور ایران تحمیل شده، شورای سیاستگذاری سرآ

مشورت گرفتن با دوستان سرآ، تصمیم به آغاز کمپینی گرفت که در طی آن طی روند گفتگو و آگاهی رسانی را افزایش دهد و افراد راهکارهایی برای تبدیل غم های بزرگمان به کارهای بزرگ اثربخش ارائه دهند.

 پیکسل ارائه شده در  نشست های سرآ به همراه بذر به عنوان نماد زایش و امیدواری است تا اثربخشی هر عضو از جامعه برای انجام کار بزرگ را یادآور شود.

نشست های سرآ از سال ۹۵ توسط موسسه سبزکاران بالان بنیاد نهاده شد و هر یکشنبه ی آخر ماه در شهر رشت برگزار می‌شود و تاکنون یکصد برنامه از سرآ برگزار شده است( لازم به ذکر است که در دوران همه گیری کرونا به دلیل تغییر جنس برنامه بصورت برنامه آنلاین، برگزاری بصورت  یکشنبه هر هفته برگزار شد)

 نسیم طواف زاده: مدیرعامل موسسه سبزکاران ، موسسه ای که بنیان‌گذار سرآ است در ابتدا درباره‌ی مهارت گفتگو در جامعه صحبت کرد و به نقل از دکتر خانیکی گفت که نه تنها حاکمیت توان گفتگو ندارد بلکه خود جامعه نیز توان گفتگو با هم را ندارد  و از همدلی محدود به عنوان خطا نام برد. همدلی محدود یعنی مرز کشیدن بین خودی و ناخودی ها و برای افراد آنسوی مرز هیچگونه همدلی قائل نیستیم .

سرآ می‌تواند کمک کند تا مردم وجه مشترک باهم پیدا کنند و ظرفیت گفتگو را افزایش دهد و این یکی از دلایل تشکیل کمپین غم بزرگ، کار بزرگ را تشکیل بود.

سخنرانان این نشست امین شهرام نیا وکیل دادگستری با عنوان سخنرانی ” عدالت و برابری جنسیتی” و  نیره توکلی با موضوع سخنرانی ” چرخ کوچک ار نچرخد” که هر کدام با بیان تعاریفی امکان گفتگو افراد در بخش های از پیش تعیین شده برای گفتگو را فراهم آوردند. تعاریفی مانند تعریف ساده  از عدالت “نهادن هرچیز در جایگاه خود” که بسیار مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

 در بخش هاگوواگو سلسله نشست های سرآ، بخشی که هر شخصی می تواند با توجه به دغدغه های خود زمان ۵ دقیقه ای را در اختیار داشته باشد و از آن  صحبت کند نیز نسیم طواف زاده: با موضوع ” زنان روستایی و نقش من” و دکتر محمود مرادی با “موضوع پشت صحنه ی رویدادها” از دغدغه‌هایشان گفتند.

 در آخرین یکشنبه ماه بهمن یکصد و دومین برنامه سرآ برگزار خواهد شد و ثبت نام برای حضور برای عموم آزاد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.