حذف ۱۱ نقطه‌ی حادثه خیز جاده‌ای در گیلان

0 252

براساس آمارها گیلان با کاهش شانزده و یک دهم درصدی تلفات تصادفات جاده ای، جایگاه دوم کشور را در کاهش تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است . این استان دارای ۱۱ هزار و ۹۹ کیلومتر مسیر جاده‌ای اعم از اتوبان، راه‌های اصلی و فرعی است و از لحاظ جمعیتی یکی از پرتراکم ترین مناطق کشور محسوب می شود. درعین حال تردد  گردشگران درجاده های برون شهری گیلان درفصل تابستان با افزایش چشمگیری مواجه می شود از این رو با حجم بالای تردد در جاده های استان  به همان نسبت به میزان تصادفات رانندگی نیز افزوده است.

در سالهای اخیر از جمله علل وقوع  رشد تصادفات در گیلان، نا ایمن بودن جاده ها و وجود نقاط حادثه خیز وعدم آشکار سازی این نقاط اعلام شده است. سال گذشته راهداری گیلان از وجود ۹۷ نقطه حادثه خیر در جاده های استان خبرداد. همچنین در آماری ارایه شده از سوی پلیس راه گیلان اعلام شد ،  ۱۵ تا ۲۰  درصد تصادفات جاده ای استان در نقاط حادثه خیز جاده ای  رخ داده است. طبق این آمار طی ۱۱ ماه سال ۹۸ ، بیش از ۳۸۰ نفر در تصادفات محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده اند و گیلان در بین استان های کشور، رتبه سوم کاهش تصادفات فوتی را از آن خود کرد.

در همین رابطه امروز« فریبرز مرادی » مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان  در گفت و گو با مرور از اصلاح ۱۱ نقطه‌ی حادثه خیز در جاده های گیلان خبرداد و گفت: در حال حاضر تعداد مناطق حادثه خیز جاده ای در گیلان  از ۹۷ مورد به  ۸۶ نقطه رسیده و راهداری استان با اولویت‌بندی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرده است.

وی همچنین از تشکیل کمیته‌ی رفع نقاط پرحادثه گیلان با همکاری پلیس راه خبر داد و افزود: بر اساس اولویت های پلیس راه، ۱۱ نقطه حادثه خیز استان را اصلاح کردیم که شامل پنج نقطه در رشت، یک نقطه در رضوانشهر، سه نقطه در فومن و دو نقطه در ماسال می شود. این اقدامات شامل نصب سرعتگاه های استاندارد، تابلوهای اخطاری و انتظامی و چراغ چشمک زن، خط کشی محورها، تعوریض شانه ها و روکش آسفالت بوده است.

مرادی در ادامه از شناسایی سه نقطه‌ی حادثه خیز جدید در شرق گیلان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی رفع این نقاط پرحادثه در دست انجام است و تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

گفتنی است در یازده ماهه سال ۹۸ بیش از ۳۸۰ نفر در اثر تصادف در گیلان  جان خود را از دست دادند.  پیشتر پلیس راه گیلان با اعلام شناسایی ۱۵ نقطه حادثه خیز جدید در گیلان از جاده های  رشت به لنگرود، تالش به آستارا و رشت به فومن ، دور برگردان محور نیاکو در جاده آستانه به لاهیجان ، دوربرگردان جاده سراوان به عنوان محورهای پرتصادف استان نام برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.