توانمندسازی جوامع محلی با توسعه کسب و کارهای خانگی

0 605

توانمندسازی جوامع محلی روستاهای محدوده منطقه آزاد انزلی یکی از دغدغه‌های این سازمان است. به این سبب در جریان دیدار دکتر «اصغر نوراله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با «محمد ولی روزبهان» رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی، تفاهم نامه همکاری دو جانبه به منظور حمایت از توسعه کسب و کارهای خانگی و کوچک منعقد شد.

به گزارش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، تفاهم نامه‌ی مزبور که در ۸ ماده، ۲۹ بند و ۳ تبصره به امضاء مدیران عامل رسید، ساماندهی و توانمندسازی و حمایت از ایجاد فرصت های کسب و کارهای خانگی خرد و کوچک دارای مزیت در سطح روستاهای منطقه آزاد انزلی مورد توجه قرار گرفت. این تفاهم نامه با افزایش بهره وری و اشتغالزایی زمینه‌ی توان افزایی جوامع محلی در راستای بهبود سطح زندگی مردم طی پنج سال به اجراء در می‌آید.

سقف اعتبار تعیین شده برای تفاهم نامه ۱۰۰ میلیارد ریال است که از محل منابع صندوق کارآفرینی امید به طرح های معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در قالب ضوابط صندوق تخصیص پیدا می‌ کند.  سقف تسهیلات مرتبط با هر یکی از کسب وکارهای معرفی شده در حوزه های خانگی،خوداشتغالی و کارفرمایی یک میلیارد ریال می باشد که پس از طی مراحل اداری پرداخت خواهد شد.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با ارائه تحلیلی از شرایط ویژه‌ی اقتصاد ملی و جهانی، گفت: وجود شغل برای هر فرد، نه تنها زمینه‌ی رشد شخصی و زندگی فردی افراد را تأمین می‌کند، بلکه باعث رشد کشور می‌شود. در دوره‌ی کنونی و در اقتصادهای توسعه یافته، کارآفرینی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

پیشنهاد ایجاد واحدهای کوچک بسته بندی موادغذایی و سوغات محلی در سطح روستاهای منطقه با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه‌ی صنایع دستی و به ویژه حصیربافی وایجاد بنیاد توسعه‌ی حصیر و مرکز آموزش حصیربافی به منظور تنوع بخشی به محصولات صنایع دستی از جمله‌ی این حمایتها خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.