توزیع ۱۱ هزار تن نهاده دامی به دامداران

معاون امور دام جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

0 499

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با کمبود تولید گوشت قرمز در استان مواجه نیستیم و توزیع گوشت دولتی فقط به منظور کاهش قیمت و تنظیم بازار انجام می‌شود.

در حالیکه توزیع گوشت یخزده و گرم دولتی به منظور کاهش قیمت و تنظیم بازار از امروز در سطح میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده،«علی اکبر نژاد» معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت و گو با مرور، از توزیع نهاده‌های دامی با قیمت مصوب تا پایان بهمن ماه بین دامداران استان خبر داد.

اکبر نژاد به مرور افزود: جهاد کشاورزی در راستای حمایت از دامداران تا پایان بهمن ماه نسبت به توزیع ۱۱ هزار تن کنسانتره دامی، ۴ هزار تن نهاده خام و ۲ هزار تن سبسوس بین دامداران اقدام می‌کند. این نهاده‌ها از طریق ۱۴ کارخانه خوراک دام برای دامپروری‌های پرواری، شیری و پرشیر با قیمت مصوب هر کیلو ۴۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۵۰ هزار دام موجود در ۱۶ تعاونی استان هویت گذاری شده‌اند افزود: این تعاونی‌ها در سال ۲۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند که جوابگوی استان است اما به دلیل اینکه رتبه دوم تولید گوساله در کشورهستیم برای تامین نیاز دام پرواری با استانهای دیگر مراوده دامی داریم تا به این طریق کمبودعلوفه مورد نیازدامداران استان را مرتفع کنیم.

اکبرنژاد تأکید کرد: طی ماه‌های گذشته به دلیل کمبود علوفه، استانهای دیگر دامهای ماده و آبستن خود را کشتارکردند اما خوشبختانه در استان اجازه کشتار دام ماده و آبستن را صادر نشد و به شدت کشتارگاه‌های صنعتی استان را رصد کردیم.

 گفتنی است از امروز طبق مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالاهای کشاورزی، از امروز گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلو ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هر کیلو ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه بازرگام عرضه خواهد شد.

همچنین گوشت گوساله لاشه با قیمت هر کیلو یک‌صد هزار تومان، گوشت گوساله گرم بسته‌بندی تنظیم بازار درجه‌یک هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان، گوشت گوساله چرخ‌کرده تنظیم بازاری درجه‌یک هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان، گوشت گوساله بسته‌بندی هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان و گوشت گوسفند گرم لاشه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.