دستورالعمل رسمی عدم پذیرش مسافران صادر نشده است

معاون گردشگری اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی گیلان:

0 442

در حالیکه روزهای گذشته « ارسلان زارع » استاندار گیلان در جلسه‌ی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: هر گونه پذیرش مسافر در مراکز اسکان فرهنگیان  گیلان ممنوع است  و شهرداری‌های استان نیزحق برپایی هیچ‌گونه کمپ و چادرهای مسافرتی و آماده‌سازی پارک‌ها برای استقرار مسافران برای ایام عید نوروز را ندارند، اما امروز معاون میراث فرهنگی و گردشگری گیلان گفت: هنوز دستورالعملی برای عدم پذیرش مسافران در هتل و مراکز اقامتی برای ایام عید ابلاغ نشده است.

« حمیدرضا آذرپور» گفت: آخرین دستورالعمل مدیریت بحران استان گیلان به این اداره‌ی کل ضدعفونی و گندزایی تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی بوده است. البته باتوجه به شیوع این ویروس خود هتل‌ها و تأسیسات اقامتی در استان گیلان اقدام به پذیرش مسافران نمی‌کنند. در این میان افرادی هستند که به دلیل ضرورت باید به استان سفر کنند که در این زمینه نیز اقدامات پیشگیرانه از سوی صاحبان این واحدهای انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  درحال حاضر ۹۵ درصد هتل‌ها و مراکز اقامتی استان گیلان غیرفعال هستند افزود: صاحبان هتل‌ها و مراکز اقامتی استان گیلان تا زمان عادی شدن شرایط و کنترل این ویروس فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند. در این مدت تمام پروتکل‌های بهداشتی و گردشگری در سطح هتل‌ها، مراکز اقامتی و تفریحی رعایت شده است.

گفتنی است گیلان دارای ۱۰۶ هتل، ۳۴ هتل‌آپارتمان، ۸۶ مجتمع گردشگری، ۵۰ مهمان‌پذیر، ۲۰ مجتمع تفریحی و سرگرمی، ۴۹ بوم گردی دارای پروانه بهره‌برداری و ۱۹۵۰ خانه مسافر است که در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا هیچ‌کدام فعال نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.