رانش زمین در جاده گرشگری ماسوله

بارش شدید باران در گیلان موجب شد؛

0 237

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از رانش جاده در ماسوله، جاده خرشک رودبار و نشست پل فلزی ماکلوان در پی بارش ۹۰ میلیمتری دو روز گذشته خبر داد.

«امیرمرادی» با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در آخرهفته گذشته به مرور اظهار کرد: حجم بالای بارش ۹۰ میلیمتری طی چند ساعت در این مناطق موجب آب گرفتگی و طغیان رودخانه ماسوله رودخان، رانش جاده ماسوله، نشست پل ماکلوان و رانش جاده خرشک علی آباد رودبارشد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه پل ماکلوان در چند نقطه دچار خسارت شده و تردد در جاده ماسوله با احتیاط انجام می شود افزود: در حال حاضر وضعیت این جاده خطرناک بوده و با دستور تیم مدیریت بحران استان هرگونه عبور وسائل نقلیه سنگین از جاده ماسوله و پل ماکلوان ممنوع اعلام شده است و تنها خودروهای سواری به صورت یکطرفه امکان عبور دارند. در ابتدای جاده خرشک رودبار به طارم نیز احتمال رانش دوباره وجود دارد که با حضور عوامل راهداری تردد با کندی انجام می شود.

وی با بیان اینکه راهداران هم اکنون در حال عملیات بازسازی جاده و پل هستند، اضافه کرد: طی ۱۰ روز آینده عملیات مقاوم سازی و دیواره سازی جاده به پایان می رسد تا در آستانه عید نوروز، مشکلی در تردد نداشته باشیم.

مرادی، از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فومن با حضور مدیران کل دستگاه ها خبر داد و گفت: از مناطق حادثه دیده بازدیدهای لازم انجام شده و دستگاههای اجرایی طی ۴۸ ساعت آینده مهلت دارند برآورد خسارت وارد شده را به ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کنند.

وی تاکید کرد: قوانین و دستورالعملهای ستاد بحران استان در مواقع بحرانی و حوادث طبیعی که در آن بحث جان و مال مردم مطرح است بر پروژه های جهانی و کشوری سایردستگاههای اجرایی ارجحیت دارد.

لازم به ذکر است؛ پیشتر اداره کل حمل و نقل و راهداری استان در پاسخ به سوال مرور مبی بر مقاوم سازی و تعریض جاده گردشگری ماسوله گفته بود: اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان به دلیل موانع میراثی و ثبت جهانی ماسوله مانع از اجرای پروژه های راهداری و تعریض جاده ماسوله می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.