رد وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان

0 280

هنوز یک ماه از وجود قرص های خواب آور و مسکن در برخی از انواع کیک و کلوچه نگذشته بود که بار دیگر چالشی جدید مرتبط به صنایع غذایی و سلامت شهروندان موجب نگرانی اذهان عمومی مردم شده است.
چند روزی است وجود ماده سمی آفلاتوکسین در محصولات لبنی از جمله شیر پاستوریزه و خطر آن برای سلامتی در فضای رسانه ای کشور همرسانی می شود و به بازار داغ شایعات دامن زده است. این درحالیست که معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بررسی‌های دقیق انجام‌ شده وعدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان خبر داد.
« فیروز سرودی» با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان متولی سلامت جامعه است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا دارو حفظ سلامت جامعه و سالم بودن محصولات غذایی در استان گیلان است.
وی با اشاره به انجام آزمایش‌های مختلف بر روی شیر تولید شده دراستان گفت: در کارخانه‌ها کنترل کیفیت محصولات غذایی وجود دارد و کارشناسان مربوطه به‌طور مداوم بر روی سلامت و کیفیت شیرهای تولیدشده نظارت دارند تا اگر با مورد مشکوکی مواجه شدند با آن برخورد کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه کارشناسان سازمان غذا و دارو از تمام مراحل تولید شیر بازرسی می‌کنند افزود: بازرسان و کارشناسان ما به‌طور مداوم و همه ‌روزه از کارخانه‌ها و واحدهای تولید شیر بازدید کرده و تمام مراحل ازجمله تولید، بسته‌بندی و پاستوریزه‌کردن آن را بررسی می‌کنند تا بدون مشکل بهداشتی وارد جامع شده و مردم از آن استفاده کنند.
سرودی از عدم وجود آفلاتوکسین درمحصولات لبنی استان گیلان خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که کارشناسان سازمان غذا و دارو و بررسی می‌کند میزان آفلاتوکسین موجود در محصولات لبنی در استان گیلان است که خوشبختانه تا این لحظه هیچ‌گونه آفلاتوکسین محصولات لبنی استان وجود نداشته و می‌توان آن را با خیالی آسوده شیر ماست و دوغ را مصرف کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.