چالشهای توافق نامه اوراسیا در گیلان

0 366

روزهای گذشته بود که مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان در امور روسیه در گفت و گو با مرور از عدم اجرای درست پیاده سازی معاهده اوراسیا در گیلان انتقاد کرده بود.
سید جلیل جلایی فر گفته بود در توسعه صادرات از گیلان به کشورهای اوراسیا با محدودیت و عملکرد نامناسب از سوی مسوولان مواجه هستیم.
درهمین باره امروز «هادی تیزهوش تابان» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه پیاده‌سازی توافق‌ نامه اوراسیا به کمک جدی ‌تر مسئولان نیاز دارد گفت: دولت باید برای رفع چالش‌های این توافق‌ نامه تلاش کند.
وی افزود: روند پیاده‌ سازی توافق ‌نامه گمرکی اوراسیا کمی دچار مشکل شده است و معمولاً هر توافق‌ نامه و همکاری مشترک اقتصادی در مرحله آغاز کار دارای نقاط قوت و ضعفی است و با چالش‌های متعددی روبه‌ رو می‌شود لذا انتظار داریم دولت برای رفع آن‌ اقداماتی انجام دهد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم در حوزه قوانین گمرکی و تجاری را یکی از موانع ایجاد شده جهت پیاده ‌سازی اوراسیا در کشور بیان کرد و گفت: گیلان تمام شرایط لازم برای پیوستن کشورمان به معاهده گمرکی اوراسیا را فراهم کرده است اما موانعی که فعلاً در این مسیر ایجاد شده تنها با رایزنی‌ در سطح ملی حل می‌شود.
تیزهوش تابان ایجاد فضای واحد اقتصادی را از جمله اهداف مهم تشکیل اتحادیه گمرکی اوراسیا اعلام کرد و گفت:‌ توسعه بازار مشترک و دستیابی به حرکت آزاد کالا، سرمایه، خدمات و مردم در بازار واحد کشورهای عضو و ترویج رقابت سالم در بازار مشترک از اهداف مهم ایجاد این پیمان‌ نامه محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.