سطح آمادگی دستگاههای اجرایی فقط تا هشدار نارنجی

مدیر کل ستاد مدیریت بحران گیلان خبر داد؛

0 188

مدیر کل ستاد بحران استانداری گیلان گفت: آمادگی و تجهیزات دستگاههای اجرایی استان در مواجه با بحرانهای غیرمترقبه ناشی از بارش برف تا هشدار نارنجی جوابگو است. اما تلاش داریم در کمترین زمان ممکن اتصالات راههای اصلی را حفظ کنیم.

ازهفته گذشته که اداره کل هواشناسی گیلان از نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی و شروع بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای خبر داده و هشدار نارنجی صادر کرده، دستگاههای اجرایی استان با برگزاری مانورهایی از سطح آمادگی بالای خود برای مقابله با بحران‌های غیر مترقبه، بهینه‌سازی و افزایش سطح پایداری شبکه های برق‌رسانی، گاز و راه خبر داده اند. این در حالیست که تجربه بارش های برف در سالهای اخیر، یادآور خاموشی های گسترده، مسدودیت راههای اصلی و ارتباطی برای مردم استان بوده است.

درعین حال مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان به برنامه ریزی دستگاهها برای شتاب دهی به مجموعه فعالیتهای پیشگیرانه به منظور پایداری شبکه های برق رسانی و بازگشایی راههای اصلی و برقراری خدمات آب، گاز و ارتباطات اشاره و به مرور گفت: در بارش سنگین برف هماهنگی همه دستگاهها با راهداری و بازگشایی مسیرها، آسیب پذیری در حوزه های راه و برق رسانی را کاهش می دهد. ضمن اینکه هماهنگی لازم با استانهای همجوار برای کمک به کاهش خاموشی ها انجام شده است.

«امیر مرادی» با تاکید به اینکه تجهیزات و آمادگی دستگاههای اجرایی استان فقط جوابگوی بحرانهای هشدار نارنجی است اظهار کرد: این مساله برای سایر کشورها هم وجود دارد و وقتی بارش ها از حد مجاز اعلام شده فراتر می‌رود موجب بروز ناهنجاری های در سطح جامعه می شود. از اینرو تلاش داریم در مواجه با بحران بارش شدید برف در کمترین زمان ممکن با حفظ اتصالات و بازگشایی راه های اصلی به تیم های عملیاتی کمک کنیم تا در روزهای سخت غافلگیر نشوند.

وی با اشاره به برخی کمبودها و فرسودگی دکلهای برق رسانی و کابلهای خود نگه دار برق در مناطق مختلف استان اظهار کرد: این تجهیزات نیازمند بروزسانی و جایگزینی هستند. در حال حاضر به اندازه اعتباراتی که در این حوزه اختصاص یافته برخی تجهیزات تخصصی مورد نیاز مواقع بحرانی در حوزه برق خریداری و انبار شده است.

مرادی تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگرانه سالهای اخیر از سال ۹۹ به بعد با چالش قطعی برق مواجه نشدیم و خاموشی های رخ داده در کمتر ازدو ساعت برطرف شده است.

مرادی با قابل توجه بیان کردن اقدامات پیشگیرانه دستگاههای اجرایی برای بحران برف افزود: آنچه که تاکنون برای آمادگی عملیات زمستانه برای دستگاه های اجرایی نیاز بود را به آنها اعلام، صورت الجلسه و ابلاغ  کردیم و اکنون باید درعمل ببینیم دستگاهها تا چه میزان در مواجه با بحران برف آمادگی دارند. البته تاکید ما بیشتر بروی بازگشایی راههای اصلی و روستایی و هماهنگی دستگاهها با شهرداری ها و راهداری است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران گیلان در خصوص پایداری خدمات برق و گاز برای شبکه خانگی تاکید کرد: برای تامین برق محدودیت نداریم و طبق دستورالعمل قرارگاه جهادی در صورت نیاز فقط برق و گاز برخی از واحدهای تولیدی صنایع،ادارات و مدارس محدود می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.