فرصت ۱۰ روزه برای اجرای پل روگذر فومن

ضرب الاجل رییس کل دادگستری گیلان به دستگاه های اجرایی؛

0 226

با ادامه بلاتکلیفی اجرای پل روگذر فومن، رییس کل دادگستری گیلان به متولیان اجرایی استان ۱۰ روز فرصت  تا ساخت طرح ۱۸ ساله روگذر کمربندی فومن را از سر بگیرند.

عدم رعایت حرایم طبیعی و تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نبود مطالعات امکان سنجی فنی، اقتصادی، زیست محیطی، زیباشناختی و حریم منظری از جمله معایب احداث پل روگذر فومن بود که در نهایت منجر به رها شدن نیمه تمام این روگذر بعد از گذشت ۱۸ سال شد. اقدامی که طی سالهای اخیر انتقادات زیادی را از سوی نمایندگان مجلس به همراه داشت.

درهمین رابطه امروز رییس کل دادگستری گیلان، در نشست بررسی موانع اجرای طرح پل روگذر کمربندی فومن که با حضور معاون وزیر راه در رشت برگزار شد، به متولیان اجرایی استان ۱۰ روز فرصت داد تا روند اجرای طرح پل روگذر کمربندی فومن را آغاز کنند و هر چه سریعتر به شرایط ناتمام آن پایان دهند.

«حجت الاسلام والمسلمین خلیلی»همچنین به پیش بینی اعتبار ۵۱۷ میلیارد تومانی اجرای این طرح و راهکار‌های تامین آن از محل مازاد دارایی‌های دولت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان املاک مازاد در گیلان دارد که تهاتر بخشی از این املاک می‌تواند محدودیت منابع مالی این طرح را رفع کند.

وی بروز هرگونه کم کاری و اهمال متولیان اجرایی، کوتاهی در اجرای سریع این طرح را مصداق ترک فعل دانست و افزود: دستگاه قضایی با اینگونه مدیران و متولیان برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد.

درحالیکه سال گذشته مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان از برگزاری مناقصه، اخذ پیمانکار جدید و برآوردهای قیمتی و تامین مالی پروژه به مرور خبر داده بود، اما چرا ادامه ساخت این روگذر تاکنون عملیاتی نشده است؟

«محمد پردل نژاد» مدیرحوزه طرح های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل گیلان در پاسخ این سوال به مرور گفت: تعیین تکلیف طراحی میدان روگذر فومن و انتخاب  پیمانکار انجام شده و ظرف هفته آینده زمین کارگاه به پیمانکار تحویل داده می‌شود.

 وی در خصوص تعلل رخ داده برای ادامه پروژه توضیح داد: اداره کل راهداری استان پیشتر برای همکاری با شرکت زیرساخت و مجری پروژه اعلام آمادگی کرد که بخش میدان روگذر را در دست اقدام بگیرد و شرکت زیر ساخت نیز سازه پل را اجرایی کند.

پردل نژاد با بیان اینکه ازهمکاری و شراکت اداره کل راهداری برای سهیم شدن در اجرای پروژه و به تبع آن شریک شدن در تامین بخشی از منابع مالی پروژه استقبال کردیم تصریح کرد: با این همکاری منابع مالی و بودجه پروژه دوبرابر خواهد شد و ما در انتظار شروع این همکاری هستیم.

وی تاکید کرد: زمین پروژه روگذر به پیمانکار(شرکت گوهررود) تحویل داده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ تغییر چندباره طرح و عدم اتمام این پروژه علاوه بر اینکه چهره زشتی به ورودی شهر فومن داده موجب بروز اختلالاتی در تردد شهروندان و عبور و مرور خودروها به این شهر توریستی شده است. این درحالیست که تاکنون هیچ دستگاهی پاسخگوی میلیاردها تومان هزینه و منابع مالی که از پول بیت المال صرف ساخت این پل روگذر شد نبوده است. آمارها از صرف هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومانی در ساخت پل روگذر ورودی شهر فومن حاکی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.