شهردار رشت، با هفت رای موافق ابقا شد

0 423

جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت ظهر امروز با محوریت استیضاح ناصر حاج‌محمدی، شهردار رشت برگزار شد. در این جلسه که پس از لغو دو جلسه قبلی این شورا در روزهای چهارشنبه و شنبه هفته گذشته برگزار شد، ناصر حاج‌محمدی توانست با هفت رای موافق از شورای شهر رشت رای اعتماد بگیرد و ماندنی شود.

هفت عضو  شورا یعنی اسماعیل حاجی‌پور، احمد رمضانپور، فاطمه شیرزاد، رضا رسولی، محمدحسین عاقل‌منش، محمدحسن علیپور و حامد عبداللهی به ماندن شهردار رشت رای دادند و بدین ترتیب استیضاح شهردار رشت از دستور کار این شورا خارج شد.

رمضانپور در توجیه رای اعتماد خود به حاج‌محمدی گفت: در شرایط فعلی استیضاح شهردار رشت را به صلاح نمی‌دانم.

محمدحسین عاقل‌منش نیز با تکیه بر تجربیات گذشته‌اش گفت: استیضاح شهردار رشت در شوراهای قبلی ضررهای زیادی به شهر وارد کرد و من مخالفم استیضاح هستم.

عبداللهی نیز که از ابتدای روند استیضاح حاج‌محمدی همواره از او حمایت کرده بود گفت: عملکرد حاج‌محمدی در شهرداری رشت به تنهایی عامل مشکلات نیست و اطرافیان او هم در مشکلات به وجود آمده سهیم هستند.

فاطمه شیرزاد و رضا رسولی هم که از جلسات قبل به نظر می‌رسید حامی ادامه کار شهردار هستند بر عدم استیضاح او تاکید کردند. شیرزاد گفت: انتخاب شهردار جدید برای رشت به ضرر شهر خواهد بود.

در مقابل فرهام زاهد، بهراد ذاکری، امیرحسین علوی و حجت جذب مخالفان ابقای ناصر حاج‌محمدی بودند. زاهد بار دیگر تاکید کرد که از انتخاب شهردار رشت پشیمان است و ذاکری گفت: خدا را شکر می‌کنم که از همان روز اول با انتخاب حاج‌محمدی مخالف بودم.

حجت جذب و امیرحسین علوی نیز که در جلسه سوال از شهردار مواضع انتقادی علیه شهردار داشتند ادامه فعالیت او را غیرمنطقی ارزیابی کردند. جذب گفت: حاج‌محمدی به شهر رشت آسیب‌های بسیاری زد. علوی نیز با پافشاری بر مواضع قبلی‌اش گفت: ادامه فعالیت شهردار، رشت‌ را گرفتار وضعیت فاجعه‌باری خواهد کرد.

در پایان ناصر حاج‌محمدی با هفت رای موافق و چهار رای مخالف در مسند شهرداری رشت ماندنی شد و به نظر می‌رسد بتواند تا پایان کار شورای پنجم نیز شهردار رشت باقی بماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.