رینگ ۹۰ متری اجرایی نشد

به دلیل بی توجهی مدیران وقت شهرداری ؛

1 641

رییس شورای شهر رشت از بی ‌توجهی به پروژه رینگ ۹۰ متری رشت انتقاد کرد و گفت: علیرغم انعقاد قرارداد سرمایه گذاری این پروژه در سال ۸۹ ، به دلایل نامعلوم این قرارداد هیچگاه عملیاتی نشد.عدم وجود کمربندی مناسب و رینگ دور شهر یکی از دلایل بروز ترافیک در رشت است.

«محمدحسین واثق کارگرنیا» در جلسه ‌ی بررسی سرمایه گذاری پروژه رینگ ۹۰ متری رشت اظهار کرد: در سال ۸۹، اجرای طرح سرمایه ‌گذاری این پروژه در قراردادی ما بین شهرداری رشت و سرمایه ‌گذار بخش خصوصی منعقد شد و مجوزهای لازم را از کمیسیون ماده پنج و دیگر دستگاه‌های مربوطه اخذ کرد. متأسفانه شهرداری وقت رشت هیچ رغبتی به این پروژه بابت نشان نداد و این قرارداد بنا به دلایل نامعلوم طی این سال‌ها مسکوت و پنهان باقی مانده بود و از سوی شهرداران وقت و مدیران مربوطه در شهرداری پیگیری درستی انجام نشده است.

لازم به ذکر است؛ پروژه رینگ ۹۰ متری که در جنوب غربی رشت و در حد فاصل میدان گیل تا بلوار لاکان از اراضی سپیدرود عبور میکند، با هدف کنترل و کاهش ترافیک رشت در دوران شورای چهارم مطرح شد. این طرح با وجود برخورداری از مصوبه شورای عالی ترافیک کشور در دوران فعالیت شورای چهارم و پنجم به سرانجام نرسید.

گفته شده ؛ تامین منابع خرید نقدی املاک خورد و کوچک و تعیین تکلیف اراضی سپیدرود در مسیرعبور این رینگ از موانع پیش روی اجرا این پروژه در رشت بوده است.

این درحالیست که سال گذشته سرپرست شهرداری رشت از اعتبارات رینگ ۹۰ متری در ردیف اعتباری پروژه‌های ملی کشور در بودجه ۱۴۰۲ خبر داده بود. این پروژه قرار بود در اوایل سال جاری به طور رسمی کلنگ زنی شود.

1 نظر
  1. جعفر می گوید

    الان شرکت سپیدرود هیچ زمینی در مسیر رینگ نداره که هیچ مشکلی برای شروع کار نیست . زمین سپیدرود هم بلامانع هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.