صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های هنری گیلان

0 789

همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اکثر فعالیت‌های غیر ضروری در سه ماه گذشته در گیلان، فعالیت‌ها و برنامه‌های هنری، سینمایی و موسیقی نیز از جمله صدها فعالیتی بود که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شدند. آسیب مالی و بیکاری فعالان این بخش بسیاری از این آموزشگاهها را به تعطیلی کشاند. اما بعد از بازگشایی پلکانی اصناف و مشاغل در سطح کشور، فعالیت و بازگشایی مجدد این آموزشگاهها نیز از مطالبات فعالان این بخش بود.

در حالیکه سینماها و سالن‌های تئاتر همچنان به روی علاقه مندان به هنر بسته است  امروز«سید امیر مصباح» معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان از آغاز فعالیت‌های گروهی آموزشگاه های آزاد هنری خبر داد و گفت: باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام آموزش رعایت شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان به مهر گفت: براساس اعلام مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری در تاریخ هفتم خرداد امسال با توجه به بهبود شرایط عمومی ناشی از بیماری کرونا و عادی سازی فعالیت اجتماعی و اقتصادی، برگزاری کلاس‌های گروهی در آموزشگاه‌های هنری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع اعلام شده است.

وی با تأکید براینکه صاحبان آموزشگاه‌های هنری باید تمامی نکات و پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت شود، افزود: حضور هنرجویان در آموزشگاه‌ها اختیاری است.

مصباح در ادامه با فراخوان ثبت نام صاحبان کسب و کارهای هنری برای ثبت نام در سامانه برای درخواست دریافت تسهیلات حمایتی اشاره کرد و افزود: در مدت زمان مشخص شده برای حوزه هنر حدود ۲۰۰ آموزشگاه‌های هنری گیلان در این سامانه ثبت نام کردند. این آموزشگاهها به ازای هر نفر، تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

گفتنی است  ۱۴۷ آموزشگاه آزاد تجسمی، ۸۷ آموزشگاه موسیقی و ۱۶ آموزشگاه نمایش در سطح استان گیلان مشغول به فعالیت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.