ابتلای ۳۰ تا ۵۰ نفر به کرونا در گیلان

0 439

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان از افزایش ظرفیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در گیلان خبر داد و گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تست در آزمایشگاه‌های استان گیلان انجام می‌شد و این ظرفیت  ‌اکنون به ۵۰۰ عدد تست افزایش یافته است.

به نقل از تسنیم «ارسلان سالاری» افزود: درحال حاضر روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ بیمار بدحال مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند که بخشی از این بیماران از قبل در قسمت بخش‌های بستری بیمارستان‌های گیلان و یا بخش‌های آی سی یو برای مداوا و درمان بستری و از قبل پذیرش شده‌اند.

سالاری افزود: امیدواریم  به‌ زودی بتوانیم روزانه بین ۷۵۰ تا هزار تست کرونا را در سطح آزمایشگاه‌ها انجام دهیم. این کار نیازمند حمایت‌های دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور است. در حال حاضر تست کرونا در بیمارستان رازی رشت و بیمارستان پارس انجام می‌شود و با این کار از آلودگی سایر افراد جلوگیری به عمل می‌شود. سعی می‌کنیم نتایج آزمایش تست کرونا را در همان ۲۴ ساعات نخست به اطلاع افراد برسانیم. همچنین مراکز شبانه‌ روزی و ۲۴ ساعته دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده‌ی خدمات‌رسانی به مردم و انجام تست‌های آزمایشگاهی تشخیص کروناست.

سالاری افزایش بسترهای لازم برای بیماریابی در استان گیلان را راهکار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند تولید به خوبی رعایت می‌شود از طرفی طبق گزارش‌ها تاکنون ۱۰۰ هزار بازدید از سطح اماکن تهیه و تولید غذا در استان گیلان به عمل آمده است.

گفتنی است تا روز گذشته و بر اساس آمارهای وزرات بهداشت و درمان، شش شهرستان انزلی ، رضوانشهر، ماسال ، شفت ، رودبار و املش در وضعیت سفید شیوع رونا قرار دارند . اما شهرستانهای رشت ، رودسر، لنگرود ، سیاهکل ، لاهیجان ، آستانه‎ی اشرفیه ، صومعه سرا ، فومن،  تالش و آستارا همچنان در وضعیت زرد و احتمال افزایش پیک کرونا قرار دارند. این در حالیست که درتعطیلات خرداد ماه، گیلان پذیرای گردشگران از سایر نقاط کشور از جمله مناطق بحرانی کرونا خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.