ضعف شوراهای استان در کار گروهی

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری گیلان:

0 201

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان ، شوراهای استان را دارای چالش وضعف در کار گروهی دانست.

 «خسرو آرنگ» در مراسم معارفه شهردار جدید املش گفت: با گذشت بیش از ۳۰ سال از عمر شوراها هنوز در حوزه کارجمعی و گروهی با چالش جدی مواجهیم و در حوزه کار شورایی و شوراها که باید مجموعه منسجم باشند، ضعف های جدی داریم.

آرنگ با بیان اینکه شوراها باید متحد بوده و از اختلافات و حواشی پرهیز کنند، افزود: شهر یک موجود زنده است وشهروندان باید در شهر احساس غرور کنند و نشاط و بالندگی آن را احساس کنند.

وی ادامه داد: شایسته گزینی در دستگاههای دولتی باید جدی گرفته شود که کمتر مورد توجه بوده و در حوزه تربیت نیروهای چابک برای مدیریت عملکرد موثری نبوده است.

لازم به ذکر است، اختلافات شوراهای اسلامی با شهرداران در بسیاری از شهرهای استان مسبوق به سابقه است. شهرهای رشت، تالش، رودبار، منجیل و لنگرود طی یکسال گذشته بارها شاهد اختلافات جدی در بدنه مدیریت شهری بوده اند و برخی از شهرها نیز ماهها توسط سرپرست اداره شدند.

در آخرین مورد می‌توان به اختلافات شوراهای اسلامی شهر رشت، لنگرود و تالش اشاره کرد که بعد از شروع دوره ششم شورای اسلامی شهر،حداقل یکبار با عدم تایید صلاحیت و استیضاح شهرداران منتخب خود مواجه شدند که منجر به بلاتکلیفی اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی در این شهرها شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.