طرح ایجاد دبیرخانه دائمی میرزا کوچک‌خان در شورای شهر رشت

0 337

طرح برپایی دبیرخانه دائمی میرزا کوچک خان و همچنین احیای بنای دانشسرای رشت در دستور کار شورای شهر رشت قرار گرفت.

دبیرخانه دائمی میرزا کوچک خان که گویا به منظور گردآوری اسناد پیرامون جنبش جنگل در نظر گرفته شده است، در حال حاضر دارای یک اساس‌نامه‌ی ابتدایی است. در این زمینه فرهام زاهد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ضرورت طرح اولیه دبیرخانه دائمی رشت‌پژوهی که منجر به تهیه و تدوین یک پیش‌نویس اساس‌نامه برای آن شده است اشاره کرد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح می‌توان آن را در اختیار پژوهشگران شهر قرار داد.

محمدحسین عاقل‌منش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر رشت نیز درباره این مصوبه گفت: پیشنهاد تاسیس دبیرخانه میرزا کوچک خان به منظور آنکه بتوان برای صدمین سالگرد بزرگداشت میرزا کوچک‌خان اسناد لازم را جمع‌آوری کرد، مفید است.

بهراد ذاکری، عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز که در مدت اخیر نسبت به تخریب عمارت دانشسرا به شورا هشدار داده بود، امروز گفت: حتی یک روز تاخیر در احیای عمارت دانشسرا می‌تواند موجب تخریب آن شود. حفظ این اثر برای شهر و مردم این شهر ضروری است و انتظار داریم پیگیری‌های پیرامون آن سریع‌تر انجام شود.

ذاکری در ادامه به انتصابات شهردار جدید رشت اشاره کرد و گفت: من در این انتصابات دخالت نمی‌کنم اما حق دارم که آن‌ها را رصد کنم و انتظار دارم که شهردار جدید هرچه زودتر و بر اساس شایستگی افراد را در نقش‌های تخصصی‌شان منصوب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.