عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی

چالش ستاد مدیریت بحران استان در مواقع بحرانی ؛

0 233

 مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی و نامشخص بودن وظایف را چالش این ستاد در مواجه با بارش های سنگین برف سال های گذشته اعلام کرد.

«امیر مرادی» به مرور گفت: در مواقع بحرانی اولین چالش ما عدم شناخت وظایف مدیران و چگونگی ورود دستگاههای مختلف به بحران است.

وی با اشاره به ابلاغ تشکیل ستادهای مدیریت بحران در شهرستانهای گیلان افزود: درحال حاضر پیش از شروع زمستان و بارشها از همه دستگاههای اجرایی استان خواستیم به شکل برنامه محور، اکیپهای خود را در آماده باش کامل قرار داده و وظایف یکدیگر را شناسایی کنند.

 مدیرکل ستاد بحران گیلان با اشاره به کمبود ماشین آلات برف روب و راهداری از انعقاد تفاهم نامه با پیمانکاران بخش خصوصی و نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در مواقع  بحرانی طبق قانون مدیریت بحران همه دستگاههای دولتی و خصوصی باید پای کار بیایند . از اینرو بعد از ابلاغ دستورالعمل استاندار این تفاهم نامه اجرایی شده و کلیه ماشین آلات بخش خصوصی و قرارگاه خاتم و سپاه قدس را شناسایی و حتی تامین سوخت آنها انجام شده است.

مرادی با اشاره به پیش بینی چند برنامه در ستاد مدیریت بحران استان، از برگزاری نشستهای مشترک با استانهای معین و همجوار گیلان خبر داد و اضافه کرد: شهرداری منطقه ۷ تهران نیز بعنوان استان پشتیبان گیلان انتخاب شده است.

وی ازتشکیل ۴ بلوک در گیلان خبر داد و اظهار کرد: دراین بلوک ها،  فرماندهان و دستگاههای معین شهرستانی مشخص شده اند و فرماندار هر شهرستان وظیفه فرماندهی عملیات و هماهنگی با دهیاران و بخشداران و شهرداران را عهده دار است.

مرادی همچنین به افزایش ناوگان ماشین آلات برف روب شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: شهرداری رشت امسال ۷۶ دستگاه برف روب  تجهیز کرده است وشهرداران انزلی و لاهیجان نیز در تلاشند تعداد ماشین آلات خود را افزایش دهند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری همچنین از استقرار اکیپهای راهداری و هلال احمر و اورژانس در مناطق صعب العبور گیلان خبر داد و گفت: نقاط ضعف امداد رسانی  و راهداری در برف سال گذشته در این مناطق شناسایی شده است.

 وی از آماده باش ۶۰ اکیپ برق، ۶۰ اکیپ پلیس راه ، ۶۰ اکیپ اورژانس و ۶۵ اکیپ هلال احمر در سطح جاده ها  و مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: در همه مناطقی که احتمال وقوع بحران بالاتر است پایگاه های موقت و اسکان اضطراری ایجاد شده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.