فاصله‌گیری استاندار گیلان با شعارهای دولت روحانی

1 473

اواخر سال ۹۷ بود که ارسلان زارع در قامت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به گیلان پا نهاد. او که در راستای شعار جوانگرایی دولت تدبیر و امید به یاری سلف جوان و هم استانی خود «مصطفی سالاری» برخاسته بود، بنا بود معاونت سیاسی استانداری گیلان را نسبت به آقای علی اصغر جمشید نژاد که به مقام بازنشستگی نائل آمده بود چابک‌تر و فعال‌تر کند.

چندی بعد از آنجا که استاندار وقت گیلان، ریاست سازمان تامین اجتماعی را بر عهده گرفت، آقای زارع از آنجا که احتمالا استانداری گیلان سهمیه بوشهری ها است به جانشینی سالاری منصوب شد.

در نقد دوران معاونت سیاسی آقای زارع حرفی نیست؛ چرا که اگر کم کاری هم صورت گرفته باشد؛ در سایه چابکی و نیروی جوانی مصطفی سالاری قابل چشم پوشی است. چرا که سالاری در انتصاب و بسیج جوانان حامیان دولت؛ کارنامه قابل قبولی داشت. اما موضوعی که بیش از هر چیز فعالین سیاسی علاقه مند به دولت را نگران کرده است، عملکرد نزدیک به یک ساله ارسلان زارع در قامت استانداری گیلان است.

بدون تعارف عملکرد یک ساله ایشان با انتقادات فراوانی همراه است، ناظرین بسیاری شخص ایشان را در عدم مدیریت صحیح در باب مساله همه‌گیری کرونا در استان گیلان مسوول می‌دانند، مردم می‌پرسند چرا باید استان گیلان بعد از قم در رتبه دوم همه‌گیری کرونا می‌بود، چرا زودتر استان گیلان قرنطینه نشد!؟ که البته در همان زمان پاسخ‌هایی مطرح شد که قطعا ذهن پرسشگران را اقناع نکرد.

در بحث جذب سرمایه و ایجاد اشتغال و امنیت مشاغل هم هیچ آمار قابل قبولی تا کنون ارائه نشده است. انگار که کرونا بهانه‌ی خوبی شده برای همه کم کاری‌های مدیریت استان…

از نظر سیاسی هم آقای زارع نمره قابل قبولی ندارد، از انتصاب مدیران غیر همسو با شعارهای دولت در انتخابات ۹۶ گرفته تا رخوتی که حدود یک سال است بر احزاب و گروهای سیاسی استان حاکم است.

به راستی این سکوت و کناره گیری احزاب جز نبود فضای پویا و امیدوارانه برای فعالیت سیاسی، دلیل دیگری دارد!؟

از همه اینها بگذریم، آقای زارع از خود میراث قابل قبولی هم به جا نخواهد گذاشت، از آنجا که اقدامی جهت کادرسازی و جذب جوانان حامی دولت در بدنه‌ی دستگاه های اجرایی انجام نداده است.

ایشان که صندلی استانداری خویش را مدیون زحمات شبانه روزی جوانان حامی دولت در ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی است؛ برای اشتغال جوانان حامی دولت چه کرده است؟

آیا ایشان مسئول شکست سنگین کاندیداهای حامی دولت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست!؟ آیا این شکست حاصل از رخوت و یاس به وجود آمده از بی‌اعتنایی ایشان و بدنه اجرایی شان نسبت به جوانان و اشتغال آنان نبوده است که آنان را نسبت به فعالیت انتخاباتی دلسرد کرده است؟

ایشان برای افزایش نشاط جوانان و بالابردن سطح امید در بین فعالین سیاسی ستادهای انتخاباتی استان چه کرده اند؟

آنچه مشخص است ایشان صلابت و قدرت لازم در تصمیم گیری و اقدام عملی برای جلب رضایت علاقه مندان به دولت را ندارد؛ چرا که از گوشه و کنار شنیده می شود که “می خواهد اما نمی‌تواند”.

به عقیده‌ی بسیاری از فعالین سیاسی؛ اگر دولت می‌خواهد شکستی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی متحمل شد، تکرار نشود و کلا عنان کار را به دست مخالفینش نسپارد؛ و طومار خودش و مدیران و حامیانش برای چهار سال به طور کامل پیچیده نشود؛ باید فکری اساسی در جلب نظر حامیان اصلی ستادهای انتخاباتی دولت کند، تجربه نشان داده که آقای زارع نمی‌تواند تصمیم ساز و کارساز باشد.

انشاالله یا ایشان در تاکتیک‌های خود تجدید نظر کنند یا اینکه دولت دست به تغییر این ترکیب ثابت بوشهری ها در استانداری گیلان بزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.