فراخوان قصه گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها

تا 27 آذر تمدید شد:

0 761

نهاد عمومی کتابخانه‌های استان گیلان به مناسبت نزدیک  شدن به شب‌ چله اقدام به انتشار فراخوان جشنواره بزرگ قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها کرده است. امسال دومین سال از برگزاری این جشنواره است و فرصت ارسال آثار آن به دلیل استقبال خوب مردمی تا ۲۷ آذر ماه تمدید شده است.

پریسا کرمی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این خصوص گفت: دومین دوره جشنواره قصه‌گویی آزاد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با محوریت قصه‌ها و مثل‌ها، نقل‌ها، داستان های کهن و بومی بصورت فارسی و زبان مادری از آغاز آذر ماه سال جاری در استان گیلان در حال برگزاری است. این جشنواره در سال گذشته با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از سراسر کشور و خارج از کشور برگزار و با تقدیر از ۴ قصه گوی برتر پایان یافت.

پریسا کرمی در خصوص چرایی ایجاد چنین جشنواره‌ای گفت: در این جشنواره که برای دومین سال و به مناسبت فرارسیدن شب چله و نیز اهمیت این روز در فرهنگ ایران و در دو بخش قصه‌گویی فارسی و زبان مادری برگزار می‌شود، شرکت کنندگان می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه در این رویداد فرهنگی شرکت نمایند.

او افزود: مهلت شرکت در این جشنواره قصه‌گویی تا ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰ تمدید و شش اثر برگزیده در دو بخش فارسی و زبان مادری پس از داوری نهایی در دی ماه ۱۴۰۰ اعلام خواهند شد. همچنین در خصوص کیفیت مطلوب آثار ارسالی لازم به ذکر است که با قرار دادن وسیله فیلمبرداری بصورت ثابت و ثبت آثار بصورت افقی و کیفیت صوتی مطلوب از مهم‌ترین محورها و شاخص های اصلی داوری آثار خواهد بود.

پریسا کرمی در پایان به جوایز این جشنواره اشاره و تصریح کرد: برگزیدگان این مسابقه در بخش‌های جداگانه قصه‌گویی فارسی و قصه‌گویی محلی ضمن اهدای لوح سپاس و مبالغ نقدی تقدیر می‌شوند که بر این اساس، نفرات اول جایزه ۷ میلیون ریالی،  نفرات دوم جایزه ۵ میلیون ریالی و نفرات سوم حائز دریافت جایزه ۳  میلیون ریالی خواهند بود. همچنین در بخش داوری آثار شایسته تقدیر جشنواره نیز به دو اثر برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.