تاسیس بنیاد ایلیا از سال ۱۴۰۱

در حاشیه مراسم یادبود ایلیا میرزانژاد مطرح شد؛

0 1,742

مدرسه نمونه دولتی دکتر معین شهر رشت، روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر مراسمی برای پاسداشت یاد و خاطره ایلیا میرزانژاد موحد، فرزند هادی میرزانژاد و شادی پیروزی، مدیران نشر فرهنگ ایلیا، که سال آخر تحصیل خود را در این مدرسه می‌گذراند، برگزار کرد.

در این مراسم، اعضای مدیریت مدرسه دکتر معین رشت به سخنرانی پرداختند و پس از آن هادی میرزانژاد، پدر ایلیا میرزانژاد و محمدحسن عاقل‌منش عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت سخنرانی کردند. در بخش‌های مختلفی از این مراسم یادبود، کلیپ‌هایی از ایلیا میرزانژاد پخش و یکی از دوستان صمیمی وی به نواختن ساز سنتور پرداخت.

شادی پیروزی، مادر ایلیا میرزانژاد، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با مرور بیان کرد: پس از آن که این خبر را در پیج خودمان منتشر کردیم بسیاری از افراد ابراز تمایل کردند تا در تهیه کتاب و غنی‌تر کردن آن به ما یاری برسانند.

شادی پیروزی به تاسیس بنیاد ایلیا اشاره کرد و گفت: در تلاش برای افتتاح بنیاد ایلیا هستیم. سعی می‌کنیم در این بنیاد بخش‌های مختلفی از جمله کتاب سال، نمایشگاه، سینما و مستندسازی داشته باشیم و حتی جایزه بین‌المللی در زمینه‌های فرهنگ و هنر برای آن تعریف شده است. احتمالا آغاز فعالیت بنیاد ایلیا از سال آینده باشد، چون در حال تجهیز ساختمان انتشارات ایلیا برای آن هستیم.

او ادامه داد: در پایان می‌خواهم تشکر کنم از مدیریت مدرسه چون فکر می‌کنم جز محدود کارهای خوبی است که در این سال‌ها دیده‌ام؛ نه برای آن که برای ایلیا این کار را کرده‌اند. من فکر می‌کنم چنین مبحثی باید نهادینه بشود. این که کسانی کتابخوان هستند و نه فقط کسانی که از دنیا رفته‌اند بلکه آن‌هایی که در میان ما حضور دارند و تاثیر گذارند، باید کار ویژه‌ای در آن مدرسه انجام شود. این کار برای من و همسرم بسیار حائز اهمیت است زیرا می‌خواهند نام پسر من را زنده نگه دارند و در آخر آن که ایلیا هیچگاه از این مدرسه فارغ‌التحصیل نشد، ایلیا  نتوانست فارغ‌التحصیل شود و در پایه دوازده ماند و همیشه شاگرد اینجا خواهد ماند.

در ادامه فرزاد نوزاد، مدیر مدرسه نمونه دولتی دکتر معین رشت در مصاحبه با مرور گفت: در ابتدا لازم است که اشاره کنم ایلیا را همه می‌شناختند و ما نیز به خوبی با او آشنا بودیم. هدف از برگزاری این مراسم و این کار ماندگاری ایلیا است. چون ما ماندگار نیستیم و حیف است که بگوییم ایلیا هم مثل ما ماندگار نباشد.

نوزاد ادامه داد: همکاران به این ایده رسیدند می‌توانیم ایلیا را برای همیشه ماندگار کنیم. ممکن است در آینده ما نباشیم اما یاد ایلیا را برای این که در این مجموعه باشد مانگار می‌کنیم که مستلزم برنامه‌ریزی نیز است. به ذهن ما رسید چون ایلیا در زمینه کتابخوانی فعالیت داشته، تصمیم گرفتیم کتابخانه مدرسه دکتر معین را به نام ایلیا نامگذاری کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.